Olajos Anikó
Folytatjuk tanárainkkal az interjúsorozat. Ma Olajos Anikó, a Speak! Nyelviskola tanára árulja el: Mért lett angol tanár? Hogyan változott meg az élete a Speakes időszaka alatt? Hogyan éli meg az online angolt? Hogyan látja a jövőt és még sok minden mást?
Sziasztok! Anikó vagyok és 2 éve tanítok itt a Speak!-ben. Eredetileg mindig is tanár akartam lenni, igaz, hogy zenetanár, éppen ezért, papíron ének-zene alapszakot végeztem. 2021-től sok mindent várhatok, hiszen jelenleg is lakásfelújításban vagyunk vőlegényemmel, és ha a vírus is engedi, augusztusban férjhez is megyek. 😊
Negyedikes koromban kezdtem el angolt tanulni és gimiben is ebből érettségiztem, de Skóciában eltöltött éveim alatt tanultam meg igazából angolul. Az, hogy a mindennapi dolgokat angolul kellett intézni, nagyban hozzájárult ahhoz, hogy magasabb szinten beszéljem, értsem a nyelvet.
Van egy-két ismerős még Skóciából, akikkel tartom a kapcsolatot, szóval velünk angolul kommunikálok, és természetesen ott a Netflix.
Miután hazaköltöztem, nem akartam elhanyagolni a külföldön megszerzett angolom, és mint korábban írtam, mindig érdekelt a tanári pálya, így csak össze kellett vegyíteni a kettőt.
Egy állásinterjún ajánlotta egy Speak!-es diák a sulit, és most januárban volt 2 éve, hogy itt tanítok.
Az életemben a legfontosabb, hogy a Speak! alatt ismertem meg a vőlegényem. A munkámban rengeteg minden változott, eleinte rettenetesen izgultam, ma már lazán megtartok egy órát.
Úgy gondolom az elmúlt egy évben sok változás ért mindenkit, mint a privát életében, mint a munkájában. Annak ellenére, hogy korlátozva vagyunk, nem éltem meg ezt a helyzetet rosszul, inkább próbálok a pozitív dolgokra koncentrálni. Az, hogy a suli online működhetett tovább, az hatalmas segítség nekünk tanároknak is és természetesen a diákoknak.
Ami viszont ebben rossz, hogy nem láthatom személyesen a „kis nebulókat”.
Az online oktatást jelenleg mindenki muszájnak éli meg, pedig sok előnye van. Eljutunk olyan diákokhoz, akik sosem sétáltak volna be hozzánk, vagy akik fizikai állapotuk miatt nem tudnának jelen lenni a személyes oktatáson.
Online angol órához nem kell korán kelni, és ha üzletiúton vagy nyaralni vannak a diákok, akkor is be tudnak csatlakozni. Amit nem szeretek az online órákban az az, hogy vannak diákok, akiket sosem láttam élőben, így lehet az utcán fel sem ismernénk egymást.
A személyes órák híve vagyok, nem azért, mert nem hinnék az online órák hatékonyságában, de több órát egyhelyben ülni, otthon, nem tartom hosszú távon sem mentálisan sem fizikálisan egészségesnek.
Biztosan vannak olyan gyakorlati készségek, amiket nem lehet online elsajátítani, de szerencsére az angol nem ilyen. Azok a nyelvtanfolyamok, amik azt hirdetik, hogy három nap alatt folyékonyan beszélsz idegen nyelveket, vagy egy hét alatt bérszámfejtő leszel, nem biztos, hogy működnek. 😉
A hangulat. A személyes órákon felszabadultabb hangulat szokott lenni, mint online, mivel jobban ismerjük egymást a diákokkal. Sokszor beültük óra után valahova még beszélgetni, ami nyilván jelen helyzetben kizárt.
Mind a kettőt ugyanúgy szeretem, tanári szempontból nem látok különbséget. Csoportos órát azoknak ajánlom, akiknek nehezen megy az, hogy megmerjenek szólalni mások előtt, itt remek lehetőséget kap, hogy leküzdje ezt a félelmét és kilépjen a komfortzónájából. A magánórát pedig azoknak ajánlanám, akiknek konkrét céljuk van, például felvételi, érettségi, nyelvvizsga vagy állásinterjú.
A csoportos óra talán annyival jelent többet számomra, hogy érdekesebb, miként lesz emberek tömegéből jól működő csoport, azzal, hogy hozzáadják saját személyiségüket, és általában emiatt sokat is szoktunk nevetni az órákon.
Offline is és online is voltak olyan sztorik, hogy sikerült bekerülni egy jó egyetemre, gimnáziumba, vagy munkahelyre diáknak, és erre persze nagyon büszke vagyok, de nem is a sztorikra, inkább a diákokra.
Amit most fontosabbnak tartok, hogy mennyire büszke vagyok azokra a kitartó tanulókra, akik a jelenlegi helyzetben is velünk tanulnak. Vannak, akik már az idősebb generációhoz tartoznak és mégis megszerették a zoom-os órákat. Vannak, akik gyerekekkel otthon ülve csatlakoznak be a zoom-ra, és minden órán ott ülnek és minden nehézség ellenére küldik a házikat. Azokra a diákokra is büszke vagyok, akik már egy éve online angoloznak, régen találkoztak tanáraikkal, osztálytársaikkal, de a rengeteg online iskolai órájuk mellett is a Speak!-be járnak.
Nálunk a diákok maximális odafigyelést kapnak minden felmerülő kérdésükben, illetve megtapasztalhatják a bőrükön a módszer sikerességét.
Egyértelműen az motivál, ha látom, van értelme annak, amit csinálok. Minden órával a diák tovább jut a céljához és jó ennek a folyamatnak a részese lenni.
Addigra már házasként és anyukaként, remélhetőleg még több Speak!-es sikerélménnyel gazdagabban és tapasztaltabbnak.
5 év múlva talán már csak egy rossz álomként tekintünk vissza a vírusra, de az online oktatás biztosan népszerű maradna a suliban. Illetve el tudnám képzelni, hogy akár Budapesten más helyszínen és akár vidéken is lehetne személyesen a Speak!-es módszerrel tanulni.
Ha szeretnéd bátrabbá és/vagy választékosabbá tenni az angol beszéded Anikóval vagy a Speak! Nyelviskola bármely tanárával, akkor első lépésként töltsd ki ingyenes online angol szintfelmérőnket.Kijavítjuk és utána felhívunk, kiértékeljük közösen és adni fogunk pár tanácsot annak érdekében, hogy fejlődhess az angol beszédben.
Meggyőződésünk, hogy az angol nyelvtan és az igeidők alkalmazásának a problémáit a nyelvtanulók számára olyan…
Kép forrása: Canva-canva.com Szinte minden országban és kultúrában van egy olyan nap az évben, amikor…
Tanárainkkal készített interjúnk mai részében Csáti Jankával beszélgettünk. Janka elmesélte, hogy Hogyan lett a Speak…
Tanárainkkal készített interjúnk mai részében Osztrogonácz-Ábrám Szabinával beszélgettünk. Szabina elmesélte, hogy Miért lett az USA…
Kép forrása: Canva-canva.com Több mint ezer éves hagyománya van annak, hogy az angol nyelvű Írország…
Kép forrása: Canva-canva.com Sokan érzik úgy, hogy nincs igazán lehetőségük élesben gyakorolni az angolul, mert…