Kép forrása: freepik – www.freepik.com
Bevallom, hogy szívügyünk a nyelvérzék kérdése.
Mi ugyanis azt tapasztaltuk a Speak! Nyelviskolában, hogy nem létezik olyan, hogy valaki a nyelvérzék hiánya miatt ne tudna megtanulni angolul. Pedig már több mint 6 éve tanítunk, és több mint 5.000 diáknak segítettünk.
Álljon itt egy részlet a „Nem mersz megszólalni angolul? Avagy a nyelvérzék mítosza” című könyvből, melyet nyelviskolánk alapítói, Dunay Péter és Hrncsár József írtak:
„Akinek jelentős nyelvérzéke van, az könnyebben tanul nyelvet, akinek kevesebb, az nehezebben, akinek egyáltalán nincs, az nem tud nyelvet megtanulni.
Oké, értem. De mi az a nyelvérzék? Egész pontosan mi az?
Hol van, hogyan néz ki, mekkora, milyen a színe, milyen nehéz, hogyan kell tárolni, mennyire áll ellen a környezeti behatásoknak? Ezekre a kérdésekre választ kell kapnom ahhoz, hogy felismerhessem, ha találkozom vele. Ha nem tudom, hogy pontosan mi az a nyelvérzék, nem tudom megállapítani, hogy van-e nekem olyan, van-e a diákomnak, itt van-e előttem az asztalon belőle három, vagy véletlenül kidobtam a szemétbe a múltkori nagytakarításon.
Sajnos nem tudok találni pontos, igényes definíciót a nyelvérzék szóra. Keresem, de nem találok ilyet. Mindenki beszél valamiről, amiről senki sem tudja igazán, hogy micsoda.
Ha elkezdem abból az irányból megvizsgálni, hogy hogyan használják, milyen körülmények között, akkor arra bukkanok, hogy a nyelvérzék egy általános válasz a kudarc okára.
„Nem haladok jól a tanfolyamon, nincs nyelvérzékem, sajnos.”
„A diákom eléggé lassú, döcögős, körülményes, szegénynek egy fia nyelvérzéke sincs!”
Ezzel aztán meg van magyarázva minden, tudjuk a végső választ.
Tehát nincs miért vizsgálódni!
Zseniális!
A valódi ok pedig soha nem kerül elő, a probléma soha nem lesz kezelve.
Rengeteg olyan diákom volt, aki nehézségekkel küszködött, akinek látszólag „nem volt nyelvérzéke”, mégis, némi kutatással meg tudtuk találni a nehézségek valódi okait, amik elhárításával hirtelen megjelent a nyelvérzék is.
Akik a mitikus nyelvérzékre hivatkozva leírják a diákokat, nem is tudnak pontos definíciót adni a nyelvérzékre. Nyelvérzék nem létezik, emlegetése erőfeszítés a sikertelenség palástolására.”
Mit gondolsz, hogyha nem a nyelvérzék jelenti a valódi problémát az angoltanulásban, akkor micsoda? Elárulom: a módszer!
A hagyományos, tankönyvalapú oktatás az ami nem működik. Az érthetetlen nyelvtani magyarázatokban és a gyakorlat hiányában van a hiba. Hiszen a nyelvet legkönnyebben a használata, azaz a beszéd által lehet megtanulni. Pont úgy, ahogy egy kisgyerek is megtanulja anyanyelvét.
Mi ezért hiszünk a 100% beszéd, 0% könyv módszerben, amivel már több mint 5.000 tanulónak tudtunk segíteni. Próbáld ki te is:
Kép forrása: Canva-canva.com Az angoltanulás egyik legfontosabb része a hallott szövegértés fejlesztése. Azok a nyelvtanulók,…
Meggyőződésünk, hogy az angol nyelvtan és az igeidők alkalmazásának a problémáit a nyelvtanulók számára olyan…
Kép forrása: Canva-canva.com Szinte minden országban és kultúrában van egy olyan nap az évben, amikor…
Tanárainkkal készített interjúnk mai részében Csáti Jankával beszélgettünk. Janka elmesélte, hogy Hogyan lett a Speak…
Tanárainkkal készített interjúnk mai részében Osztrogonácz-Ábrám Szabinával beszélgettünk. Szabina elmesélte, hogy Miért lett az USA…
Kép forrása: Canva-canva.com Több mint ezer éves hagyománya van annak, hogy az angol nyelvű Írország…