A Dunay-féle beszédközpontú módszer: 100% beszéd, 0% könyv

25 éve foglalkozom nyelvtanítással. Több tízezer angolóra tapasztalatával a hátam mögött teljes meggyőződéssel ki merem jelenteni, hogy 10-ből 8 ember azért nem tud megszólalni angolul, mert soha nem beszélt eleget.

Dunay Péter vagyok, és a nevemet adtam ahhoz a módszerhez, amellyel hitem szerint a leggyorsabban és leghatékonyabban lehet megtanulni angolul.

Ez a módszer egy végtelenül egyszerű alapelvre épül: angolul beszélni csak beszéd közben lehet megtanulni.

A túl sok elmélet megöli a gyakorlatot és csomót köt a nyelvedre.

A sok beszéd viszont feloldja benned a megszólalástól való félelmet, hiszen biztonságos, védett és támogató környezetben segít megtenni az “első lépéseket” és a tanulási folyamat során végig fogja a kezed.

A Speak! Nyelviskolát a Dunay-féle beszédközpontú módszerre építettük fel, és 2014 óta közel 4000 embert tanítottunk meg angolul ezzel a módszerrel.

Amíg egy általános iskolai angolórán egy diák alig pár percet vagy annyit se beszél, nálunk 20-25 percnyi folyamatos, megszakítás nélküli beszédben lesz részed egyetlen 45 perces alkalom alatt.

Miért van erre szükség? Mert minél többet beszélsz (és minél többet beszélnek hozzád a társaid), annál gyorsabban válsz magabiztos kommunikátorrá. Ahogy gyerekként a saját anyanyelvedet, úgy az angolt is párbeszédeken és nem nyelvtankönyveken vagy helyesírási szabályzaton keresztül fogod megtanulni.

Magyarul tökéletesen beszélsz. Mindent megértesz és képes vagy elmondani. Miért ne alkalmaznád ugyanazt a módszert, ami egyszer már bevált? Mi így fogunk téged megtanítani angolul. Sokat beszélve, tankönyvek nélkül, gyakorlatiasan.

A módszer eredete

A 100% beszéd, 0% könyv módszere gyökerei a 20. századi Amerikáig nyúlnak vissza.

Az USA régóta fontos célpontja a bevándorlóknak és a vallási, faji, politikai üldözés elől menekülőknek. Az Egyesült Államok kormánya pedig nem csak az illegális határátlépők feltartóztatására költött és költ ma is dollármilliárdokat, de a bevándorlók befogadására, integrációjára és képzésére is.

Az 1950-es évektől Latin-Amerikából, nagy tömegben érkező, spanyolajkú bevándorlók és menekültek híresen rosszul, vagy egyáltalán nem beszéltek angolul.

A kormány ekkor úgy döntött, hogy szükség van egy olyan nyelvoktatási módszer kifejlesztésére, amivel a lehető leghamarabb munkához lehet juttatni a latinokat, hogy elkezdhessék a saját amerikai álmuk megálmodását.

Így jött létre a 100% beszéd, 0% könyv módszer elődje, a folyamatos beszédre és rengeteg gyakorlásra épülő beszédcentrikus nyelvtanítási technológia, a drillezés, ami átütő és látványos eredményeket ért el.

Ez a módszer viszonylag gyorsan, milliókat juttatott aktív, magabiztos és kommunikációképes nyelvtudáshoz, és hozzájárult ahhoz, hogy a spanyolajkú amerikaiak a társadalom hasznos tagjaivá, teljes jogú állampolgárokká váljanak.

Tehát a módszer, amivel tanítunk nem csak a beszéltetés, hanem a befogadás és a beilleszkedés módszere is.

Azokat a nyelvi készségeidet fejleszti, amivel a legkönnyebben és leggyorsabban be tudsz illeszkedni egy angolul beszélő környezetbe. Amivel szabadon dolgozhatsz, tanulhatsz, utazhatsz, és léphetsz kapcsolatba másokkal.

És mindezt angolul, gyomorgörcs, vagy izzadó tenyér nélkül, bátran és nagy rutinnal.

Nem csak beszélünk a beszédközpontúságról:
felelősséget vállalunk a módszer hatékonyságáért

%

beszéd garancia

%

tanulói elégedettség

Budapest 1. sz. beszédközpontú nyelviskolája

%

tankönyv guaranteed

Hogyan működik a 100% beszéd, 0% könyv módszer?

A magyar oktatás hagyományosan elméletközpontú, és ezalól az angol oktatás sem kivétel. Az iskolai angolórák nem a beszédről, hanem igeidőkről, nyelvtani definíciókról, és szótanulásról szólnak.

Rengeteg elmélet, minimális gyakorlat. Kolostori csendben olvasott szövegek, tesztfeladatok garmadája, fogalmazások és szódolgozatok tucatjai.

Ezért van az, hogy a négy alapkészség (írás, olvasás, hallás utáni értés, beszéd) közül a hagyományos nyelvoktatás csak az első kettőt képes érdemben fejleszteni.

Beszélni és a beszélt szöveget megérteni csak kevesen tudnak – többségüknek ehhez is több száz, vagy akár ezer órányi plusz gyakorlásra volt szüksége.

Mert a hagyományos módszerek nem csak a közoktatásban dominálnak, hanem a magántanításban, és a hagyományos nyelviskolákban. A tankönyv olyan „szent tehénné” vált, amit csak kevesen mernek megkérdőjelezni.

Mi megtettük és egy huszárvágással megfordítottuk az elmélet és a gyakorlat, az írás és a beszéd arányát.

  • Beszéd 90%
  • Írás 10%
  • Gyakorlat 90%
  • Elmélet 10%

Miért más ez, mint a hagyományos módszerek?

Beszédközpontú órák

  Nem használunk tankönyveket, tesztfüzeteket, mert ezekből nem tudsz gyorsan és hatékonyan megtanulni angolul.

Az órákon nincs nyelvészkedés, hanem igazi párbeszédek zajlanak, valódi emberek között.

 Tankönyvízű magyarázatok helyett rengeteg gyakorlás és kommunikáció van. A nyelvtanulás zajos sport, ezért a Speak!-ben nincsenek üresjáratok vagy végigásítozott órák.

 Elsőként nem a tökéletességre, hanem a folyamatos mondatalkotásra hajtunk, mert csak sok gyakorlással csiszolható hibamentesre a kommunikáció.

 Nem mi beszélünk, hanem te, ezért nem a tanáraink angolja lesz jobb, hanem a tiéd.

 Semmilyen  feladatot nem csinálunk a tanfolyamon, amit otthon, egyedül is elvégezhetsz. Minket azért fizetnek a diákjaink, hogy angolul beszélni tanítsuk meg őket, ezt pedig csak sokat beszélve lehet.

Azonnal használható tudást ad

  Homályos definíciók helyett azonnal használható mondatokat, nyelvtani szerkezeteket tanítunk.

 A szavakat nem önmagukban, hanem komplett kifejezésekben adjuk át.

 A saját fejlesztésű tananyagunk hétköznapi témák köré épül, ezért friss és aktuális lesz az angoltudásod.

A szintednek megfelelő terhelést kapsz

  Egyedül nem csak IKEA-s könyvszekrényt nem lehet összerakni, de angolul beszélni sem lehet megtanulni. Ezért 8-14 fős csoportokban tanulunk, ahol olyan emberekkel gyakorolsz együtt, akikkel azonos tudásszinten vagy.

 A homogén (azonos tudásszint) csoport azért fontos, mert ha túl gyorsak, vagy túl lassúak a többiek hozzád képest, akkor nem lesz sikerélményed, és újabb kudarcélményed lesz az angollal.

 Az azonos tudásszint a kulcs, hogy „kezdő úszóként” ne Hosszú Katinka edzéstervét adjuk neked, amibe belehalsz (vagy fordítva, amivel halálra unnád magad az órákon).

A módszer mögött egy komplex rendszer áll, ami érted dolgozik

 Komplex minőségbiztosítási rendszer garantálja, hogy a lehető legmagasabb szintű szolgáltatást kapd tőlünk az első beszélgetéstől a tanfolyam végéig. A rendszer működéséről ide kattintva olashatsz további infókat.

 A tanárainkat hétfőnként személyesen képzem tovább, hogy hétről hétre a legjobb formájukat hozhassák a tanfolyamteremben.

 Minden tanár-jelöltünk mellé kijelölünk egy mentort, aki a több hetes betanulási folyamat során bevezeti az új kollégát a módszer szakmai és gyakorlati rejtelmeibe. A tanárok munkáját a legtapasztaltabb, legfelkészültebb kollégákból kikerülő csoportvezetők segítik, akik heti szinten konzultálnak velük a diákjaik haladásáról, a csoport teljesítményéről.

 A lézerpontos szintmeghatározás ellenére előfordulhat, hogy nem megfelelő csoportba kerülsz és túl sok, vagy túl kevés a kihívás az adott szinten. Ha te, vagy a tanárod jelzi a problémát, akkor azonnal akcióba lépünk, és akár pár nap leforgása alatt megtesszük a szükséges lépéseket (pl. szintemelés, csoportváltás, pótóra stb.), hogy a legideálisabb körülmények között tanulhass nálunk.

 A tanárok folyamatosan monitorozzák a teljesítményedet (órai munka, házi feladat), a tanfolyam 30. és 60. óráján pedig egy rövidebb megmérettetés, illetve hosszabb szóbeli és írásbeli vizsga (challenge) vár rád, ahol te és mi is meg tudunk bizonyosodni arról, hogy jó úton járunk a tanulásban, vagy esetleg korrigálni kell az irányt.

A korrekcióra számtalan megoldás létezik (pl. nehezebben menő anyagrész ismétlése, extra házi feladat, nyelvtani alapokat megerősítő szeminárium stb.), ám szerencsére nagyon ritkán kell ezekhez az eszközökhöz nyúlnunk, mert a diákjaink elsöprő többsége 80% fölötti eredménnyel teljesíti a vizsgákat.

Odafigyelünk arra, hogy hajszálpontosan azt a terhelést kapd,  amivel a legtöbbet hozhatod ki magadból. Ezért a tanulás 0. lépése ingyenes szintfelmérőnk kitöltése, amivel 95%-os pontossággal határozzuk meg a szintedet.

Az ingyenes szintfelmérő kitöltése utáni következő lépés pedig a bemutatóóra, ahol először próbálhatod ki a 100% beszéd, 0% könyv módszert.

Máris tudni akarod, hogy milyen szinten állsz? Várunk!

Kipróbálom a Dunay-féle 100% beszéd, 0% könyv módszert

Töltsd ki az alábbi űrlapot. A szintfelmérés egész évben folyamatosan zajlik. A bejelentkezést követően a munkatársaink 3-5 munkanapon belül keresni fognak telefonon, hogy egyeztessenek veled egy időpontot a szintfelmérőre. Ha most regisztrálsz, akkor bónuszban letöltheted 5 nyelvtanulási mítosz c. tanulmányunkat. Az anyagból megtudhatod, hogy miért nem érted el eddig az angollal kapcsolatos céljaidat és mit kell tenned azért, hogy meg merj szólalni angolul.

Érdekel a 100% beszéd, 0% könyv módszer,
tudni szeretném a tudásszintemet és letöltöm
az "5 nyelvtanulási mítosz" című tanulmányt

*A csillaggal megjelölt mezőket kérlek ne hagyd üresen.

Maradt még kérdesed? Tedd fel nekünk!

Ugorj be hozzánk

1134 Budapest, Klapka utca 11.

Hívj minket

+36 1 255 2222

Magyarország 1. sz. nyelvtanulási blogja

Minden, amit valaha tudni akartál az angoltanulásról
Belelapozok

Magyarország 1. sz. nyelvtanulási blogja

Minden, amit tudni akartál, vagy tudnod kell az angoltanulásról

Ezért lökhet hatalmasat az angolodon egy cserediák program

Nyár. Balatoni gyermek lévén erről a szóról a strandolás, a sütögetések és a hajnalig tartó bulik jutnak eszembe. Elsőre. Rögtön ezután életem egyik legizgalmasabb nyári szünete. Elsős gimnazistaként jött a lehetőség, amely talán az angoltanulásom legmeghatározóbb...

[Személyes sztori] Így tanultam meg angolul

Nagyon korán, már óvodás koromban elkezdtem foglalkozni az angollal. Mivel az édesapám munkája miatt tervbe volt véve, hogy hosszabb időre kiköltözünk Görögországba és a szüleim azt látták a legjobb megoldásnak, ha ott majd egy angol nyelvű iskolába iratnak be (hiszen...

Hivatalos: nem merünk megszólalni angolul. De miért nem?

Te is évekig tanultál általánosban, gimnáziumban, esetleg egyetemen is angolul, de ha az utcán turisták kérnek útbaigazítást, vagy épp egy idegen országban kell taxit hívnod, már csordogálnak is azok a bizonyos izzadtságcseppek? Abszolút nem vagy egyedül. A magyar...

[Videóblog] A nyelvvizsga

Magyarország nagyon különleges hely, ami az angoltanulást illeti. Több szempontból is, de a nyelvvizsga miatt különösen. Ebben a videóban arról fogok beszélni, hogy mikor van értelme a nyelvvizsgának, mikor nincs értelme ezzel foglalkozni, vagy másképp megfogalmazva a...

A nyelvtanulás három alappillére (profi sportolóktól tanultuk)

Sokat figyelek más iparágakat, tevékenységeket annak érdekében, hogy analógiákat tudjak felállítani az angoltanulás és az élet egyéb területei közt. Miért? Mert így könnyebben át tudom adni a nyelvtanulással kapcsolatos legfontosabb gondolatokat. Ilyen terület például...

Share This