Kép forrása: Canva-canva.com
Egy magyar vállalkozónál az angol megtanulása gyakran nem “plusz skill”, hanem üzleti pályabővítő eszköz. Nem kötelező mindenkinek, de ha megvan, akkor pár területen nagyon látványosan tud fordítani a játékon. Nézzük, miben és hogyan.
Mi változik?
Magyarul vállalkozva a piacod alapból kb. 9–10 millió ember köré épül. Angollal hirtelen az EU, a régió, vagy akár a globális piac is reális cél lesz, nem csak álom.
Tipikus formák:
Mit érzel?
A növekedés nem “még több magyar ügyfél” kérdése, hanem új piacoké. Ez sok vállalkozásnál a legnagyobb ugrás.
Mi változik?
Sok területen a nemzetközi piacon más az árstandard.
Ha magyar ügyfélnek adsz el, magyar fizetőképességhez igazodsz. Ha nemzetközinek, akkor:
Mit érzel?
Nem kell feltétlenül többet dolgoznod ugyanazért a bevételért; ugyanaz a tudás drágábban értékesíthető.
Mi változik?
Angollal:
Mit érzel?
Kevesebb “rá vagyok utalva egy-két helyi opcióra”, több választási szabadság és kontroll.
Mi változik?
A nemzetközi marketing világ első nyelve az angol. Ha érted és használod, akkor:
Mit érzel?
Olyan csatornák is “kézre állnak”, amikről eddig csak hallottál.
Mi változik?
Vállalkozóként élet-halál kérdés, hogy gyorsan tanulj:
Ezek 80%-a angolul jelenik meg először (és sokszor csak úgy).
Mit érzel?
Gyorsabban hozol jó döntést, mert előbb és tisztábban látod, merre megy a piac.
Mi változik?
Ha tudsz angolul kommunikálni:
Mit érzel?
Nem kell “magyar cégként” kicsinek érezned magad. Egyenrangú játékos leszel a beszélgetésben.
Mi változik?
Angol nélkül a networkinged főleg hazai eseményekre és körökre szűkül. Angollal:
Mit érzel?
Több “szerencsés véletlen” történik veled, mert több helyen vagy jelen.
Mi változik?
Ha egy piac beszűkül (pl. itthoni recesszió, szezonális hatás, szabályváltozás), angollal:
Mit érzel?
Kevésbé függsz egyetlen gazdasági környezettől. Nő a vállalkozásod túlélőképessége.
Fontos, hogy az angol nem varázspálca. Önmagában nem hoz külföldi ügyfelet.
Ami kell mellé:
Az angol a lehetőséget nyitja ki, nem a kész sikert adja.
Előtte:
Jó a termék/szolgáltatás, van hazai ügyfélkör, de a növekedés drága és lassú, mert ugyanabból a piacból kell még többet kiszorítani.
Utána:
Megjelenik egy második (vagy harmadik) piac, akár csak kicsiben. Először 1–2 külföldi ügyfél → aztán referencia → aztán skálázás.
A vállalkozásod nem “Magyarországon belül nő”, hanem kifelé is tud terjeszkedni.
Egy magyar vállalkozónál az angol legnagyobb hatása:
nagyobb piac + jobb árazás + gyorsabb tanulás + erősebb nemzetközi kapcsolati háló. Ez együtt sokszor minőségi szintváltást jelent, nem csak plusz bevételt.
Ha szeretnél megtanulni angolul, akkor kérj visszahívást és segítünk.
Hrncsár József
a Speak! Nyelviskola egyik alapítója
Kép forrása: Canva-canva.com Karrier-szempontból az angol megtanulása 30 felett általában nem csak “jobb állást”, hanem…
Kép forrása: Canva-canva.com Ha egy felnőtt ember megtanul angolul beszélni, az tipikusan nem egyetlen nagy…