1. Mióta erősíted a Speak! Nyelviskola csapatát?
2015 október 27-én kezdtem el hivatalosan tanítani a Speak!-ben és előtte másfél héttel jöttem el az interjúra. Rögtön az interjú napján volt a bemutatóórám is, így mondhatni nagyon gyorsan történtek az események. Elképesztően pozitív élmény volt számomra az a nap. Amikor beléptem a nyelviskolába, életemben először máris az volt az érzésem, hogy Úristen, hazaértem. Az interjún meg azt mondta nekem Józsi, hogy muszáj volt behívnia az interjúra, mert az enyém volt az egyetlen önéletrajz, amin a fotón egy mosolygós lányt látott és kíváncsi volt, hogy a való életben is ilyen vagyok-e. Nem kellett csalódnia. 😀
2. Hogy élted meg az azóta eltelt időszakot?
Voltak jobb és rosszabb napok. De még mindig úgy kelek fel és úgy kezdem el a munkanapomat, hogy pozitív, jó érzések töltenek el. Imádom a munkámat, legnagyobb részt a csodálatos diákjaim miatt. Minden óra egy élmény és úgy érzem, hogy ezen az elmúlt 6 év rutinja sem tud változtatni. Nagyon sokszor adom le ugyanazt az anyagot, de mégis mindig újnak hat. Ahogy a kedvenc Disney hercegnőm, Pocahontas mondaná, nem tudsz ugyanabba a folyóba kétszer belelépni, mert mindig változik. Én is ezt érzem amióta a Speak!-ben vagyok. Bár már 6 éve adom le ugyanazokat az anyagokat, a diákok személyisége mindig újjá tudja varázsolni.
3. Mit jelent Neked az online oktatás?
Kényelmet. Tudom, nem ez az elvárt válasz, nem erre számítanak az emberek. De nekem elképesztően kényelmes az, hogy ki tudom aludni magam és nem kell másfél órával az óra előtt felkelnem. Nem kell BKV-zni, nem kell sorban állni. Ez nekem nagyon tetszik. Azt gondolom, hogy az, hogy online tanfolyamok Nálunk ugyanolyan értékesek, mint a tantermiek.
4. Szerinted mi a legnagyobb különbség az online angol tanfolyamok és a személyes kontakttal járó órák közt?
A jelenlét. Én imádtam az osztályteremben sétálgatni a diákokkal és beszélgetni óra előtt, szünetben, óra után. Ez nekem a legnagyobb vesztesége az online angolra való átállásnak. De amúgy semmi különbséget nem érzékelek, és úgy veszem észre, hogy a diákjaim sem.
5. Miért szeretsz nálunk tanítani?
Azért, mert hiszek a 100 % beszéd 0 % könyv módszerben. 😊 Tudom, hogy így igazán el lehet sajátítani a nyelvet. Arról nem is beszélve, hogy jófejek a kollégák és a diákok is. 😊
6. Van olyan szpíkes sikersztorid, amire igazán büszke vagy?
Van. Sok sok ilyen történetem van. De talán az egyik legfontosabb a karrierem elején volt. Éppen „kihalt” (megszűnt) az egyik csoportom. Nagyon kezdő voltam még, és nem igazán tudtam, hogy mit is kell csinálni. Alapvetően picit összetörtem. Szerencsére egy másik csoportomban is továbbiratkozás volt. Ebből a csoportból az egyik diák bement az irodába és azt mondta, hogy hajlandó kifizetni a következő 6 tanfolyamát, ha garantáljuk neki, hogy én leszek a tanára a következő 1 évben is. Ez nagyot dobott az önbizalmamon, és utána valóban még egy évig tanítottam Zsuzsát. 😊
A másik kedvenc sztorim Évi. Évi a nagymamám lehetett volna a korából kifolyólag, 70 évesen iratkozott be angolozni, hogy az Amerikában élő unokákkal tudjon rendesen kommunikálni. Majdnem másfél évig járt az angol nyelvtanfolyamokra hozzám, és mindenki imádta a csoportban és a suliban is. Minden angol tanfolyam végén palacsintát hozott az egész csoportnak, nekem meg töltött paprikát főzött, mert tudta, hogy az a kedvencem. A lelkesedése sose lankadt. Amikor abbahagyta, azt mondta, hogy most már el tud beszélgetni az unokákkal. Most is nagyon sok szeretettel gondolok vissza rá. 😊
7. Szerinted miért jó a Speak!-ben diáknak lenni?
Azért, mert szerintem azt a törődést és egyéni figyelmet, amit nálunk kapnak a diákok, sehol máshol nem nyújtják. Minden tanár a szívén viseli a diákjainak a sorsát, egyénre szabottan is igyekszünk segíteni a diákjainknak. Arról nem is beszélve, hogy olyan barátságok alakulnak ki diák-diák, diák-tanár között, amelyek kiállják az idő próbáját is. Nemrég volt a szülinapom, és nem egy volt-diákom volt ott, hogy együtt ünnepeljen velem, mert annyira megmaradt a jó viszony azután is, hogy együtt angoloztunk. A Speak!-nek közösségépítő feladata van, amit szuperül látunk el.
8. Mi motivál óráról-órára?
A DIÁKJAIM. Az, hogy tudom, hogy amikor valaki az én diákommá válik, akkor az ő célja az enyém is egyben. Az ő nehézsége az én nehézségem, az ő kudarca az én kudarcom, de az ő sikere and én sikerem is. Emiatt megyek be minden órámra úgy, hogy na ide nekem a medvét. Mert a diákjaimért BÁRMIRE (is) képes vagyok/lennék. Olyan büszke vagyok rájuk. A csoportban tanuló diákokra a kitartásukért, és azért, mert amikor átálltunk az online angol oktatásra, akkor zokszó nélkül jött mindenki tovább, és megszoktuk azt, hogy mostantól ez így lesz. A magándiákokra meg azért, mert bár nagyon zűrös és sok a munkájuk mégis mindig mindig mindig lelkesek tudnak maradni.
9. Szerinted mi a jó a csoportos órákban és a magánórákban?
A csoportos angol tanfolyamokon az a szuper, hogy a diákok húzzák, motiválják egymást. Segítenek egymáson és építik egymás angollal kapcsolatos önbizalmát. Az online angol magánórákban meg az a jó, hogy a diákkal gyorsan lehet haladni és ténylegesen csak vele foglalkozik a tanár.
10. Melyik áll hozzád közelebb és miért?
Nem tudok dönteni. Mindkettőt ugyanannyira szeretem.
11. Hogyan látod magadat és a Speak!-et 5 év múlva?
Magamat? Házasként, legalább egy kisgyerekkel. A Speak!-et? Haladunk előre erőteljesen, és lesz még egy-két helyszín. 😊 😊
Ha szeretnél Timivel vagy bármely kollégájával tanulni, akkor az első lépésként töltsd ki ingyenes online szintfelmérőnket.