Kóla, csúszda, sült krumpli – Avagy mikor költözik a Google a Klapka utca 1.-be?
Google. Facebook. Apple. Prezi. Te tudod mi a közös bennük? A pénz? A hírnév? Az, hogy piacvezetők a saját iparágukban? Igazi rocksztárok a szakmában, akikkel az elnökök is szívesen fotózkodnak? Igen is, meg nem is. Persze, hogy a Google híres, a Facebook egy óriási üzlet, az Apple piacvezető a saját területén, a Prezi alapítójával pedig legutóbb Obama kezelt le a Fehér Házban. (Ez a felsorolás bármilyen kombinációban megállná a helyét.) De ezzel csak a felszínt kapargatjuk és megválaszolatlanul hagyunk egy sokkal lényegesebb kérdést. A miértet. Miért éppen a Facebook lett a Facebook és nem mondjuk a myVIP? Miért az Apple lett az innováció szinonimája és nem a Sony? Miért a Google keresőmotorja hajtja előre a netes kereséseket világszerte és nem a Bing? A nagy ötletről, a tehetségről, a szorgalomról, a kitartásról és a „jókor voltak jó helyen”-faktorról már sok filmet leforgattak és sok könyvet megírtak az okosok De van egy olyan tényező, amiről kevesebb szó esik, pedig nagyon fontos eleme volt a sikerüknek. Kíváncsi vagy, hogy mi lehet ez a titkos hozzávaló? Az, amitől egy cég nem csak nagyvállalattá, hanem A céggé válik a saját területén? És hogy miért kerül kóla, csúszda és sült krumpli a Speak! angol nyelviskola asztalára? Akkor olvass tovább…
Hallottál már beszélni arról valakit, hogy milyen jó buli egy okmányirodában dolgozni? Megirigyelted már a barátod melóját, aki egy külvárosi ipartelepen működő, fuvarozó cég operátoraként dolgozik? Libabőrös lett a karod azoktól a sztoriktól, amiket az unokatesód mesélt a barkácsáruház kertészeti osztályán szerzett élményeiről? Valahogy sejtettem.
A Google, a Facebook, a Prezi, vagy az Apple attól (is) lettek „híresek és hatalmasok”, hogy baromi jó munkahelyek. Aki látta a Gyakornokok című filmet az szerintem tudja miről beszélek. Persze a „jó munkahely” és a „csúszda visz le a főbejárathoz” között nem mindig van egyenlőségjel. De azért állati jó érzés lenne lecsúszni azon a csúszdán, ugye? Szívesebben túlóráznál egy olyan munkahelyen, ahol nem számolják, hogy hány kávét ittál meg egy nap, amit a cég fizetett, és Te rendezheted be a saját irodádat, nem?
A csocsóasztal, a pihenőszoba, vagy a minigolf pálya a tetőn persze nem nélkülözhetetlen feltételei egy jó munkahelynek, de tükrözik azt a szemléletet, ahogy ezek a cégek a saját alkalmazottaikra tekintenek. Pénzt, ötletet és odafigyelést nem kímélve próbálják a lehető legkényelmesebbé és leginspirálóbbá tenni a munkát, amelyre leszerződtek veled.
És tényleg nem a pénz a lényeg. Vannak olyan dollár milliárdokból gazdálkodó óriáscégek, akik fütyülnek a dolgozóikra és csak a profitráta emelkedése esetén veregetik hátba az embereiket (vagy akkor sem). Pedig lehet baromi sokat keresni ott is, nem? Biztos, hogy egy gyógyszergyártó multinál középvezetőként – forintba átszámolva- nincs is milliósnál kisebb fizetés. De, ha megkérdezlek, hogy a Googleplex-ben (a Google főhadiszállása), vagy egy olyan helyen dolgoznál, ahol sokat keresel ugyan, de minden iroda és tekintet „üres”, akkor melyiket választanád?
Óriási tévedés azt gondolni, hogy az embereket csak és kizárólag a pénz, vagy a karrierépítés motiválja, amikor munkahelyet választanak. Legalább ugyanennyire fontos az is, hogy jó fej legyen a főnök, legyen kivel ebédelni, meginni egy kávét, vagy elszívni egy cigit a szünetben. Legalább ilyen fontos az, hogy legyen egy saját kis zugod, ami csak a tiéd: személyes tapasztalat, hogy egy saját asztaltól valósággal megtáltosodnak az emberek. Ezért fontos, hogy a karrierépítés szakmai és a fizetés anyagi szempontjai mellett emberi tényezők is megjelenjenek egy munkahelyen. A Te oldaladon, amikor állást keresel és választanod kell két versengő ajánlat között, a Mi oldalunkról pedig folyamatosan, hogy végül mellettünk dönts.
A Speak! angol nyelviskola nem csak azért különleges hely, mert odafigyel a diákjaira, hanem azért is, mert törekszik arra, hogy jó munkahely legyen. Fontos, hogy tudd: folyamatosan dolgozunk az ügyön, hogy ne csak mi legyünk az 1. sz. beszédközpontú angol nyelviskola Magyarországon, hanem azon is, hogy mi legyünk az az angol nyelviskola, ahol mindenki dolgozni akar.
Első lépésként a hétvégén új tanáriba költözünk 🙂
Utána jön a következő lépés, hogy a Speak! angol nyelviskola Klapka utca 1. szám alatti központja Googleplex legyen.