Amikor egy angol nyelvtanfolyam nem kamu- Gergő írása

Gergő különleges srác, hiszen nem csak a Speak! Nyelviskola egyik reménybeli diákja és kiváló tollú író, hanem olyan tanár-jelölt is, akit hamarosan kollégaként üdvözölhetünk a szakmában. Fontos, hogy Gergő és a hozzá hasonló fiatal, hamarosan a pályára lépő tanárok megismerjék azt a munkát, ami a Speak!-ben folyik. Miért? Mert számunkra ez az angol nyelviskola nem csupán a szűken vett tanításról szól: újra akarjuk írni az angol nyelvtanfolyam íratlan törvényeit és tudjuk, hogy ehhez elkötelezett, nyitott gondolkodású, szakmailag felkészült és emberileg is kiváló tanárokra van szükség.  Olyan emberekre, akik számára az angol nyelvtanfolyam nem csupán tesztfeladatok és szószedeteket összessége, hanem esély arra, hogy megváltoztassuk a tanítványaink életét.  A mi küldetésünk nem papírok, hanem új élmények megszerzéséről és új, lehetőségekkel teli életek születéséről szól. A beszédközpontú angol nyelvtanfolyam módszereivel mindenkinek meg szeretnénk adni az esélyt, hogy a saját kezébe vegye a sorsát és olyan életet élhessen, amilyet megérdemel. Gergő érti, érzi ezt és tudja, hogy van Budapest szívében egy angol nyelviskola, ahol a beszédközpontú angol nyelvtanfolyam nem kamu marketingfogás. Ő már adott nekünk egy esélyt a bizonyításra és nem kellett csalódnia. Olvassátok olyan jó szívvel Gergő bemutatóóráról szóló írását, ahogy  mi.

angol-nyelvtanfolyam-nem-kamu

A Speak! Nyelviskola bemutatóóráját pozitív élményként éltem meg. Már a jelentkezéskor szimpatikusnak tűnt a beszédcentrikus tanításfilozófia, mivel az évek során számos magántanítvány keresett meg engem is azzal a problémával, amit az óra elején a teremben is hallottam: Nem mernek megszólalni vagy egyszerűen belefáradtak a hatástalan módszerek próbálgatásába.

Az óra első különösen megnyerő vonása az volt, hogy Péter minden résztvevő nevét azonnal megjegyezte, ezzel is kifejezve figyelmét és tiszteletét a tanulók iránt. Szintén nagyon tetszett, hogy az órán folyamatos beszéd zajlott, ami a „drillezés” eredménye volt. Középiskolában saját bőrömön is tapasztaltam ezen technika előnyeit, habár német nyelvtani feladatoknál, de mindig hatásosnak tartottam és egyúttal nem is értettem, hogy sok tanár miért kritizálja ezt a fajta tanítási módszert. Hiszen ahogy az órán is láttam, kis lépésektől (English-English-Hungarian ismétlés) egyre nagyobb szintekre (minidialógusok) jutottak el a diákok – még azok is, akik előtte félelmüket fejezték ki és úgy gondolták, képtelenek megszólalni. A páros feladatok alatt izgalmas volt látni, ahogy többen ezek közül a diákok közül egy idő után a papírlap használata nélkül kommunikáltak velem. Számomra ez is a módszer hatékonyságát bizonyította.

További pozitívumot jelentett a mintasor használata, amelyben nem elavult, élő nyelvben kevésbé használt kifejezések szerepeltek, hanem épp ellenkezőleg, olyan szókapcsolatok és frázisok, amelyek a mindennapi kommunikációban gyakran előfordulnak és ismeretük gördülékenyebbé, könnyebbé teszi a hétköznapi beszélgetéseket.

Az óra meghatározó részét képezte a humor és a jó hangulat is. Péter egy nagyon lendületes tanár, aki folyamatosan aktív résztvevőivé tette a tanulókat. Az óra dinamikusan zajlott, volt benne mozgás, amit személy szerint nagyon szeretek, különösen ha hosszabb óráról van szó. A helyváltoztatás új emberekkel ismertetett meg, ezáltal erősítve a csoportmunkát és csoportszellemet, valamint áthelyezett a terem egy másik részébe, ami ugyan apróságnak tűnik, de 90-120 perc esetében úgy gondolom, erre is szüksége van a diákoknak. A humor, lendületesség és vidám légkör mellett azonban a szigort és következetességet is megfigyeltem, ami arra sarkallta a tanulókat, hogy komolyan vegyék a nyelvtanulást.

angol-nyelvtanfolyam-nem-kamu

Összességében tehát pozitív benyomásokkal távoztam az óráról és örülök, hogy tanulóként is megtapasztalhattam a „Speak!-es” oktatást. A leendő diákokat pedig a következő érvekkel buzdítanám: gyere a Speak! Nyelviskolába, mert itt kis lépésekkel, gyorsan, nagy fejlődést lehet elérni; a gátlásoktól, szorongástól egyszerűen meg lehet szabadulni; vidám és lendületes légkör vár, ahol a tanárt érdekli, ki is vagy te valójában és mi a célod az angollal; illetve beszédközpontú oktatást kapsz, ahol a „100% beszéd, 0% könyv” szlogen nem csak marketing fogás!”

Share This