Angol tanfolyam és angol nyelviskola: páros írás a Speak! Nyelviskola tanárnőitől

Angol tanfolyam és angol nyelviskola. Két téma, két szerző, egy nyelviskola, egy közösség, egy közös cél: megtanítani angolul beszélni Magyarországot. Miért? Mert ez a szenvedélyük és mert értenek hozzá. Hogyan? Mi a „titok”? Titok nincs, de van kemény munka, beszédközpontú angol tanfolyam, egymással is törődő, egymásra odafigyelő közösség. Egy szerethető angol nyelviskola, tele élettel és pozitív energiával.  A Speak! egy új generációs angol nyelviskola, amely nem ismeri a lehetetlent, ha a diákjairól van szó. A saját utunkat járjuk, megyünk előre és egyre többen csatlakoznak hozzánk. Te készen állsz?

angol-tanfolyam-páros-írás

Angol tanfolyam: A hiányzásról

A hiányzás mindig kényes téma a tanárok körében, nem örülünk, ha valamelyik diákunk nincs ott egy órán. Lényegében mindegy is, hogy jelezte előre, hogy valamiért nem tud eljönni, vagy sem. Érthető, hogy ha az ember felnőtteket tanít, számolnia kell azzal, hogy lesznek hiányzások, mivel néha tényleg nem lehet összeegyeztetni az elintézendő ügyeket, a munkát, a családot, az egyetemet, és sokszor az angol óra kerül a lista legaljára. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a diákok nem elég motiváltak, vagy hogy nem felelősségtudatosak, vagy nem akarnak az én óráimra járni. Egyszerűen csak valamilyen oknál fogva nem jönnek el.

A hiányzással nem az a gond, hogy megtörténik néha, sokkal inkább az, hogy hiába fénymásoljuk le az egyik osztálytárs jegyzeteit, ez mégsem helyettesíti azt a másfél óra gyakorlást, amiről a diák lemaradt. Talán ezért fordul elő néha, hogy egy elmaradt alkalom sok elmaradt alkalmat eredményez. Ha valaki lemarad, és senki sem segít neki behozni a hátrányt, akkor rosszul érzi magát az órákon, azt gondolja, hogy csak feltartja a többieket, és ezért ismét hiányzik. Ezt a jelenséget nálunk a pótóra rendszere remekül kezeli, viszont más helyeken amolyan járulékos veszteségként könyvelik el a dolgot, és nem feltétlenül nyúlnak a diák után, ha látják, hogy már nem jár annyit órára.

Úgy gondolom, hogy mindenki valamilyen céllal kezd el angolt tanulni. A tanárok dolga, hogy segítsenek elérni ezt a célt, és hogy a tanulási folyamat alatt végig emlékeztetni tudják a diákokat, miért is vannak itt. A hiányzás, a lemaradás miatt a diákok úgy érezhetik, hogy elakadtak, és nem haladnak előre, és épp ez az, amit egy tanárnak észre kell vennie, és kezelnie kell.

Pető Zsanett, Speak!

pető-zsanett

Angol nyelviskola: Örülök, hogy itt lehetek

Ha visszaemlékszem, meglehetősen izgalmasan indult az én történetem, de az is lehet, hogy csak regényesíteni akarom picit, én olyan művészlélek féle vagyok… Akkor elmesélem, hogy milyen nagy szerencse az, hogy a Speak! Nyelviskolának dolgozhatok, és hogy hogyan találtam rá.

Once upon a time, az egyik kedves barátnőm átdobott facebookon egy linket, s rögtön elküldtem az önéletrajzomat, reményekkel teli arccal, hogy ez jó és mióta itthon vagyok (stewardess voltam külföldön az angol szak elvégzése után rögtön) ez volt az első vonzó állás. Felmentem a honlapra, és halálosan beleszerettem az egészbe, hogy végre egy laza, modern és szimpatikus nyelviskola, ahol a legfőbb hangsúly a beszéden van. Várakoztam, és egyszer csak behívtak egy bemutató órára, és elmentem. Félénken bebújtam a terembe, és pár potenciális diákkal együtt leültünk, és várakoztunk. Közben jól emlékszem reszkettem, mint a falevél (a bemutató óra utáni beszélgetés s állásinterjú miatt), de ahogy körbenéztem, a narancssárga cserépben trónoló páfrány és az egész terem, speak-es plakátjaival, rajta a vigyorgó supermannel, és különféle frappáns szlogenekkel, egyszerűen, mint egy fantasztikus thai masszázs lenyugtatott.

angol-tanfolyam-páros-írás-2

Ezek után bejött egy végtelenül barátságos szakmai vezető, Péter, aki egy nagyon jó hangulatú bemutató órát tartott. Megtudtuk, mi az a drillezős módszer, amit ő alkalmaz s a tanáraival is ezt a módszert használtatja a nyelviskolában, hogy a diáknak különféle módon (pl. ha van egy adott szó vagy nyelvtani szerkezet, akkor el kell mondani angolul a tanár után, majd magyarul is, ez az Englis-English-Hungarian) be kell gyakorolnia szóban is egy-egy új tanult anyagot, legyen ez nyelvtani szerkezet, vagy új szólista. Soha az életemben nem tanultam, s láttam ilyet. Iszonyúan megtetszett. Volt utána vele egy nagyon jó kis beszélgetés is.

Azóta itt tanítok és nap, mint nap érzem az ereimben, hogy először is szuper ilyen jó munkakörnyezetben -ahol kedvesek és tisztelettudóak az emberrel- dolgozni, valamint, hogy a főnökök is lazák, nem beszélve a szerintem nagyon színes egyéniségekből álló tanári gárdáról. Örülök, hogy a diákjaimon is látom a drillezés, vagyis a gyakorlás iránti szenvedélyt, hogy szinte kiéhezetten az új anyagra jönnek be a tanórákra, és sokkal jobban megjegyzik a szavakat kifejezéseket, és nyelvtani szerkezetet, mintha csak egy monoton bólogatással nyugtázták volna a tanár szárazon elismételt szavait.

Örülök, hogy itt lehetek.

Szalai Júlia, Speak!

juli

Share This