„Félek, hogy nem fogom tudni pótolni a hiányzó órákat és lemaradok” – A Speak! budapesti angol nyelviskola féleleműző fegyverei (4. rész)

Rohanunk. Nem csak a metró, vagy egy jobb állás után, hanem gyakorlatilag szinte mindig, minden pillanatban rohanunk. Észrevétlenül az életünk részévé vált a sebesség és sokszor nehezünk esik lassítani. Gyorsan akarunk információhoz, ételhez, gondolatokhoz jutni. Gyorsan akarunk eljutni A-ból B-be és ehhez a leggyorsabb haladási tempóval kecsegtető formákat és technikai eszközöket akarjuk: gyors internetet, gyors vonatokat, gyorséttermeket, gyors számítógépeket, gyorskasszákat a boltban, gyorstalpaló tanfolyamokat stb. Mert, ami nem gyors az már nem is „jó”. Igen ám, csak a gyorsaságnak ára van. Aki egyszer „hibázik”, valamilyen okból „belassul”, tempót, lépést téveszt, az óhatatlanul lemarad. Pedig az élet kiszámíthatatlan és sokszor adódhat olyan helyzet, amikor nem tudunk a megszokott ritmusban dolgozni, tanulni, gyereket nevelni stb. Sokan ezért félnek belevágni a nyelvtanulásba. Félnek attól, hogy ha egyszer a nagy rohanás miatt nem jutnak el a nyelvtanfolyamra, akkor lemaradnak. Ma ezzel a félelemmel szemben veszi fel a kesztyűt a Speak! budapesti angol nyelviskola következő féleleműző fegyvere.

budapesti-angol-nyelviskola-felelemuzo-fegyverek

Kezdjük az elején: a szupergyors nyelvtanfolyam egy mítosz. Egy olyan mítosz, amit a felgyorsult világ sebesség-kultusza és az őszintétlen, átgondolatlan, hamis marketingszövegek táplálnak. Nem egy, hagyományos módszerekkel tanító budapesti angol nyelviskola reklámozza magát a „gyorsasággal” azért, hogy teljesítsen egy olyan vágyat, ami szakmailag nem kivitelezhető, helyes, vagy védhető.

De miért nem vezetnek jóra a gyorstalpaló tanfolyamok?

  • Nincs elég idő a gyakorlásra;
  • Nincs elég idő házi feladatot írni.
  • Nincs elég idő az ismétlésre;
  • Nincs elég idő arra, hogy a megtanult nyelvtani szerkezet, kifejezések „beégjenek” a tudatunkba;
  • Nincs elég idő a tudás elmélyítésére;
  • Nincs elég idő a fokozatos „építkezésre”;
  • Nincs elég idő a kommunikációra, a beszédre.

A nyelvtudás megszerzéséhez folyamatos beszédre, kitartó gyakorlásra és olyan módszerekre van szükség, amelyek kellő időt adnak az ismeretek elsajátítására és beépítésére. Azt már látjuk, hogy gyorstalpaló tanfolyamok miért nem vezetnek eredményre. De vajon mi a helyzet azzal, hogy ha valaki ugyan a megfelelő tanfolyamot választja, de a kiszámíthatatlan időbeosztás miatt előre borítékolható egy-egy alkalom elmulasztása?

Itt lép életbe a Speak! budapesti angol nyelviskola következő féleleműző fegyvere. A Speak! budapesti angol nyelviskola eszközei arra, hogy senki se maradjon le az extra házi feladatok, óravázlatok és a pótórák rendszere. Nálunk megvan a lehetőség arra, hogy egy diák plusz gyakorlást, extra házi feladatot kérjen, ha úgy érzi, hogy valamilyen okból elveszítette a fonalat, vagy valahol megerősítésre szorul a tudása. Nálunk megvan a lehetőség arra, hogy egy, vagy akár több elmulasztott órát valaki pótórákkal behozzon, hogy a hiányzások miatt ne kelljen abbahagynia a tanfolyamot. A Speak! budapesti angol nyelviskola tanfolyamain az óravázlatokat minden diák megkapja, így mindig minden diákunk tudja, hogy miről szólt, szól, fog szólni az óra.

budapesti-angol-nyelviskola-felelemuzo-fegyverek

„Nagyon tetszik a nyelviskola oktatási módszere. Az órákat mindig nagyon vártam és a plusz házi feladatok is nagyon hasznosak. Az órákon nagyon jó volt mindig a hangulat, de közben nagyon sokat tanultunk. Most először úgy érzem nem lesz lehetetlen megtanulni angolul és főleg BESZÉLNI. Továbbra is szeretnék a csapat tagja lenni és megtanulni angolul.” (Henrietta)

Ezzel a három eszközzel egyetlen célt szolgálunk: hogy senki se maradjon le és minden diákunk azon az úton maradjon, ami a magabiztos, aktív nyelvtudáshoz és félelemmentes kommunikációhoz vezet.

„A tanfolyam kellemes hangulatban és hasznosan eltelt 2 hónapos angol tanulás volt. A plusz házikkal kiegészülve már gyakorlás-dömpingben lehetett részem, ami hatékonynak és szerethetőnek is bizonyult. Engem mindig átsegített a holtponton. Jó érzés nem kényszeresen, görcsösen állni a nyelvtanuláshoz és tisztában lenni a mikor mit használjak kérdést illetően. Összegezve tehát eddigi angoltanulási választásaim legjobbika volt, hogy elkezdtem ezt a típusú nyelvtanfolyamot. (Elnézést a nem túl magyaros megfogalmazásért, pindurit fáradt vagyok:) ) Izgatottan várom a folytatást.” (Györgyi)

Share This