Sokan kértétek, ezért folytatódik a tanárainkkal az interjúsorozat. Ma Blaskovits Esztit kérdeztük önmagáról, a tanításról, az online tanításról és még sok minden másról.

Mit lehet rólad tudni?

Blaskovits Eszter vagyok, a Speak! Nyelviskola angoltanára. 2011-ben diplomáztam a győri tanítóképzőn, majd a Károli Gáspár Református Egyetemen szereztem angoltanár végzettséget. Általános iskola óta szenvedélyem az angol nyelv, ami azóta hobbimmá és hivatásommá vált. Imádok utazni, olvasni, színházba járni, illetve sorozatot nézni.

Mióta erősíted a Speak! csapatát?

2014 január végén csatlakoztam a Speak! csapatához. Azonnal megtetszett a 100 % beszéd 0 % könyv módszer és a légkör.

Hogy élted meg az azóta eltelt időszakot?

Mint minden új helyzetben, itt is voltak az elején jobb és nehezebb pillanatok. Úgy érzem rengeteget fejlődtem az elmúlt 7 év alatt. Lehetőségem volt rengeteg diákot tanítani ez alatt az idő alatt. Szuper érzés, hogy sok diák érte el az angollal kapcsolatos célját a segítségemmel.

Hogyan élted meg az elmúlt közel egy évet? Mi volt ebben a legrosszabb és a legjobb?

Az elején nagyon nehéz volt. Mindig is a személyes oktatás erejében és varázsában hittem, sosem vonzott az online oktatás. Nehezen tudtam elképzelni hogyan tudnánk a szpíkes módszert átültetni az online térbe, de szerencsére megoldódott és az elejétől fogva azt éreztem, hogy jól működik és van annyira hatékony mint a tantermi angol nyelvtanfolyamok. A legrosszabb a kezdeti bizonytalanság volt, és ebből kifolyólag a legjobb az volt, amikor megkaptam a hírt, hogy folytatódnak a tanfolyamok online.

Mit jelent Neked az online oktatás?

Egy remek lehetőség volt arra 2020 tavaszán, hogy továbbra is tudjak/tudjunk tanítani. Először nagyon furcsa volt, de szerencsére hamar megszoktam és a diákok is megbarátkoztak az online térrel. Kényelmes, hogy nem kell reggel és este tömegközlekedni és az óráim közötti időt is hasznosan el tudom tölteni itthon.

Milyen online oktatásban nem vennél részt diákként és miért nem?

Az elmúlt időszakban a közoktatásban sok olyan esetről lehetett hallani, amikor a tanár feltöltötte valamilyen online felületre az egész heti anyagot, a diákoknak pedig ezt otthon, önállóan kellett feldolgozniuk. Szerintem ez az online oktatástól elég messze van, és egy ilyen angol tanfolyamon semmiképp nem vennék részt diákként.

Mit szeretsz az online oktatásban tanárként és mit nem?           

Szeretem, hogy van. Nagy előnye, hogy a diákok akárhonnan be tudnak jelentkezni, akár más országból is, nincsenek helyhez kötve. Ugyanakkor a sok évnyi személyes oktatás után hiányoznak a beszélgetések a szünetben a folyosón. Illetve, hogy gyakorlás során nem tudok mindenkit egyszerre hallgatni és nézni.

Szerinted mi a legnagyobb különbség az online és a személyes kontakttal járó órák közt?

Mivel nincs órai másolás a diákok megkapják előre a szólistákat, így ezzel nem kell időt tölteni az órán és nem ott találkoznak először a kifejezésekkel. Ennek köszönhetően sokkal több idő jut gyakorlásra.

Miért szeretsz nálunk tanítani?

Szeretem a jó hangulatú órákat és a sok pozitív visszajelzést a diákoktól. És persze az is nagy pozitívum, hogy jófej kollégákkal dolgozom együtt.

Van olyan szpíkes sikersztorid, amire igazán büszke vagy?

Azok a számomra legkedvesebb sikersztorik, amikor a diákok azt mondják sikerült megszerettetnem velük az angol nyelvet.

Milyen online tanításos sztorid van?

Volt egy csoportom, akik semmilyen körülmények között sem szerettek volna online angolt tanulni. Tavaly tavasszal mikor elkezdődött ez az egész vírushelyzet már felmerült, hogy mi lesz, ha félbeszakad a tanfolyam. Pár héttel később ez be is következett, márciusban félbe kellett szakítanunk a kurzust. Kivárták a nyarat. Folytattuk személyesen, aztán jött a második hullám, de szerencsére akkor már rá tudtam beszélni őket, hogy próbálják ki online. Mindegyikük megszerette az online angol órákat, és aki a leghevesebben tiltakozott mondta el minden órán, hogy mennyi előnye van az online tanulásnak 😊

Szerinted miért jó a Speak!-ben diáknak lenni?

Hatékony a módszer, jó hangulatban telnek az órák, a tanárok lelkiismeretesek és segítőkészek.

Mi motivál óráról-órára?

A diákjaim és hogy szeretem azt, amit csinálok. Imádok tanítani, így nincs szükségem különösebb motivációra óráról órára. Mindig nagyon várom az órákat.

Szerinted mi a jó a csoportos órákban és a magánórákban?

A csoportos órák nagy előnye, hogy a diákok tudják egymást segíteni, motiválni és olyan csoporttársakkal tudnak gyakorolni vagy beszélgetni, akik velük azonos szinten vannak. A magánórák sokkal személyre szabottabbak, a tanár konkrét dolgokat tud gyakoroltatni az adott diákkal, ami nem megy neki vagy amiben fejlődni szeretne.

Melyik áll hozzád közelebb és miért?

Mindkettő közel áll hozzám. Nagyon szeretem a csoportos angol tanfolyamok hangulatát, főleg, amikor haladóbb szinten egymással beszélgetnek a diákok vagy elmesélnek egy-egy történetet egymásnak. Ugyanakkor szuper érzés együtt gyakorolni a diákommal a magánórák során és elmagyarázni, bedrillezni egy-egy nagyobb kihívást jelentő nyelvtani szerkezetet.

Hogyan látod magadat és a Speak!-et 5 év múlva?

Remélem 5 év múlva is a Speak! tagja lehetek, ahol továbbra is egy profi csapat fog sok-sok diákot tanítani.

Ha szeretnél Esztivel vagy bármely kollégájával tanulni, akkor első lépésként töltsd ki ingyenes online szintfelmérőnket.

Jelentkezem

Share This