A Dunay-féle beszédközpontú módszer: 100% beszéd, 0% könyv
25 éve foglalkozom nyelvtanítással. Több tízezer angolóra tapasztalatával a hátam mögött teljes meggyőződéssel ki merem jelenteni, hogy 10-ből 8 ember azért nem tud megszólalni angolul, mert soha nem beszélt eleget.
Dunay Péter vagyok, és a nevemet adtam ahhoz a módszerhez, amellyel hitem szerint a leggyorsabban és leghatékonyabban lehet megtanulni angolul.
Ez a módszer egy végtelenül egyszerű alapelvre épül: angolul beszélni csak beszéd közben lehet megtanulni.
A túl sok elmélet megöli a gyakorlatot és csomót köt a nyelvedre.
A sok beszéd viszont feloldja benned a megszólalástól való félelmet, hiszen biztonságos, védett és támogató környezetben segít megtenni az „első lépéseket” és a tanulási folyamat során végig fogja a kezed.
A Speak! Nyelviskolát a Dunay-féle beszédközpontú módszerre építettük fel, és 2014 óta közel 4000 embert tanítottunk meg angolul ezzel a módszerrel.
Amíg egy általános iskolai angolórán egy diák alig pár percet vagy annyit se beszél, nálunk 20-25 percnyi folyamatos, megszakítás nélküli beszédben lesz részed egyetlen 45 perces alkalom alatt.
Miért van erre szükség? Mert minél többet beszélsz (és minél többet beszélnek hozzád a társaid), annál gyorsabban válsz magabiztos kommunikátorrá. Ahogy gyerekként a saját anyanyelvedet, úgy az angolt is párbeszédeken és nem nyelvtankönyveken vagy helyesírási szabályzaton keresztül fogod megtanulni.
Magyarul tökéletesen beszélsz. Mindent megértesz és képes vagy elmondani. Miért ne alkalmaznád ugyanazt a módszert, ami egyszer már bevált? Mi így fogunk téged megtanítani angolul. Sokat beszélve, tankönyvek nélkül, gyakorlatiasan.
A módszer eredete
A 100% beszéd, 0% könyv módszere gyökerei a 20. századi Amerikáig nyúlnak vissza.
Az USA régóta fontos célpontja a bevándorlóknak és a vallási, faji, politikai üldözés elől menekülőknek. Az Egyesült Államok kormánya pedig nem csak az illegális határátlépők feltartóztatására költött és költ ma is dollármilliárdokat, de a bevándorlók befogadására, integrációjára és képzésére is.
Az 1950-es évektől Latin-Amerikából, nagy tömegben érkező, spanyolajkú bevándorlók és menekültek híresen rosszul, vagy egyáltalán nem beszéltek angolul.
A kormány ekkor úgy döntött, hogy szükség van egy olyan nyelvoktatási módszer kifejlesztésére, amivel a lehető leghamarabb munkához lehet juttatni a latinokat, hogy elkezdhessék a saját amerikai álmuk megvalósítását.
Így jött létre a 100% beszéd, 0% könyv módszer elődje, a folyamatos beszédre és rengeteg gyakorlásra épülő beszédcentrikus nyelvtanítási technológia, a drillezés, ami átütő és látványos eredményeket ért el.
Ez a módszer viszonylag gyorsan, milliókat juttatott aktív, magabiztos és kommunikációképes nyelvtudáshoz, és hozzájárult ahhoz, hogy a spanyolajkú amerikaiak a társadalom hasznos tagjaivá, teljes jogú állampolgárokká váljanak.
Tehát a módszer, amivel tanítunk nem csak a beszéltetés, hanem a befogadás és a beilleszkedés módszere is.
Azokat a nyelvi készségeidet fejleszti, amivel a legkönnyebben és leggyorsabban be tudsz illeszkedni egy angolul beszélő környezetbe. Amivel szabadon dolgozhatsz, tanulhatsz, utazhatsz, és léphetsz kapcsolatba másokkal.
És mindezt angolul, gyomorgörcs, vagy izzadó tenyér nélkül, bátran és nagy rutinnal.
Nem csak beszélünk a beszédközpontúságról:
felelősséget vállalunk a módszer hatékonyságáért
%
beszéd garancia
%
tanulói elégedettség
Budapest 1. sz. beszédközpontú nyelviskolája
%
tankönyv guaranteed
Hogyan működik a 100% beszéd, 0% könyv módszer?
A magyar oktatás hagyományosan elméletközpontú, és ezalól az angol tanítás sem kivétel. Az iskolai angolórák nem a beszédről, hanem igeidőkről, nyelvtani definíciókról, és szótanulásról szólnak.
Rengeteg elmélet, minimális gyakorlat. Kolostori csendben olvasott szövegek, tesztfeladatok garmadája, fogalmazások és szódolgozatok tucatjai.
Ezért van az, hogy a négy alapkészség (írás, olvasás, hallás utáni értés, beszéd) közül a hagyományos nyelvoktatás csak az első kettőt képes érdemben fejleszteni.
Beszélni és a beszélt szöveget megérteni csak kevesen tudnak – többségüknek ehhez is több száz, vagy akár ezer órányi plusz gyakorlásra volt szüksége.
Mert a hagyományos módszerek nem csak a közoktatásban dominálnak, hanem a magántanításban, és a hagyományos nyelviskolákban. A tankönyv olyan „szent tehénné” vált, amit csak kevesen mernek megkérdőjelezni.
Mi megtettük és egy huszárvágással megfordítottuk az elmélet és a gyakorlat, az írás és a beszéd arányát.
- Beszéd 90%
- Írás 10%
- Gyakorlat 90%
- Elmélet 10%
Miért más ez, mint a hagyományos módszerek?
Beszédközpontú órák (online is)
Nem használunk tankönyveket, tesztfüzeteket, mert ezekből nem tudsz gyorsan és hatékonyan megtanulni angolul.
Az órákon nincs nyelvészkedés, hanem igazi párbeszédek zajlanak, valódi emberek között.
Tankönyvízű magyarázatok helyett rengeteg gyakorlás és kommunikáció van. A nyelvtanulás zajos sport, ezért a Speak!-ben nincsenek üresjáratok vagy végigásítozott órák.
Elsőként nem a tökéletességre, hanem a folyamatos mondatalkotásra hajtunk, mert csak sok gyakorlással csiszolható hibamentesre a kommunikáció.
Nem mi beszélünk, hanem te, ezért nem a tanáraink angolja lesz jobb, hanem a tiéd.
Semmilyen feladatot nem csinálunk az órákon, amit otthon, egyedül is elvégezhetsz. Minket azért fizetnek a diákjaink, hogy angolul beszélni tanítsuk meg őket, ezt pedig csak sokat beszélve lehet.
Azonnal használható tudást ad
A szintednek megfelelő terhelést kapsz
Magánóráink, kiscsoportos óráink, és normál csoportos is vannak. A csoportos órákon mindig olyan emberekkel gyakorolsz együtt, akikkel azonos tudásszinten vagy.
A homogén (azonos tudásszintű) csoport azért fontos, mert ha túl gyorsak, vagy túl lassúak a többiek hozzád képest, akkor nem lesz sikerélményed, és újabb kudarcélményed lesz az angollal.
Az azonos tudásszint a kulcs, hogy „kezdő úszóként” ne Hosszú Katinka edzéstervét adjuk neked, amibe belehalsz (vagy fordítva, amivel halálra unnád magad az órákon).
A módszer mögött egy komplex rendszer áll, ami érted dolgozik
Komplex minőségbiztosítási rendszer garantálja, hogy a lehető legmagasabb szintű szolgáltatást kapd tőlünk az első beszélgetéstől a tanfolyam végéig. A rendszer működéséről ide kattintva olashatsz további infókat.
A tanárainkat hétfőnként személyesen képzem tovább, hogy hétről hétre a legjobb formájukat hozhassák az órákon.
Minden tanár-jelöltünk mellé kijelölünk egy mentort, aki a több hetes betanulási folyamat során bevezeti az új kollégát a módszer szakmai és gyakorlati rejtelmeibe. A tanárok munkáját a legtapasztaltabb, legfelkészültebb kollégákból kikerülő csoportvezetők segítik, akik heti szinten konzultálnak velük a diákjaik haladásáról, a csoport teljesítményéről.
A pontos szintmeghatározás ellenére előfordulhat, hogy nem megfelelő csoportba kerülsz és túl sok, vagy túl kevés a kihívás az adott szinten. Ha te, vagy a tanárod jelzi a problémát, akkor azonnal akcióba lépünk, és akár pár nap leforgása alatt megtesszük a szükséges lépéseket (pl. szintemelés, csoportváltás, pótóra stb.), hogy a legideálisabb körülmények között tanulhass nálunk.
A tanárok folyamatosan monitorozzák a teljesítményedet (órai munka, házi feladat), a tanfolyam felénél és a végénél pedig egy rövidebb vizsga (challenge) vár rád, ahol te és mi is meg tudunk bizonyosodni arról, hogy jó úton járunk a tanulásban, vagy esetleg korrigálni kell az irányt.
A korrekcióra számtalan megoldás létezik (pl. nehezebben menő anyagrész ismétlése, extra házi feladat, nyelvtani alapokat megerősítő szeminárium stb.), ám szerencsére nagyon ritkán kell ezekhez az eszközökhöz nyúlnunk, mert a diákjaink elsöprő többsége 80% fölötti eredménnyel teljesíti a vizsgákat.
Az első lépés az ingyenes online szintfelmérés
Odafigyelünk arra, hogy hajszálpontosan azt a terhelést kapd, amivel a legtöbbet hozhatod ki magadból. Ezért a tanulás 0. lépése ingyenes online szintfelmérőnk kitöltése, amivel 95%-os pontossággal határozzuk meg a szintedet.
Az ingyenes szintfelmérő kitöltése után felhívunk és egy ingyenes tanulási tanácsadást is kapsz. Ezután következő lépés pedig az élő online bemutatóóra, ahol először próbálhatod ki a 100% beszéd, 0% könyv módszert.
Magyarország 1. sz. nyelvtanulási blogja
Minden, amit valaha tudni akartál az angoltanulásról BelelapozokMagyarország 1. sz. nyelvtanulási blogja
Minden, amit tudni akartál, vagy tudnod kell az angoltanulásról
THAN VS. LIKE
Sokszor azt hisszük a bonyolultabb nyelvtanok okozás a legnagyobb fejtörést, pedig a sokszor használt és egyszerűbb szavak is nehézséget okozhatnak. A like és a than is ilyen. Az egyik hasonlóságot a másik, pedig különbséget fejez ki!📚❔...
OVER
Az elöljáró szavak nagy falat tud lenni mindenki számára. Példákkal és gyakorlással, azonban gyorsan át lehet lendülni a kezdeti leragadáson!🚀🤩 https://youtube.com/shorts/qPaDWkQd7kI Példamondatok: „Felett” (helyhatározó) The lamp is over the table.A lámpa az asztal...
MUST VS. MUST NOT
A nyelvtan egyszerű! Minek bonyolítsuk túl? A must és a must not nem ugyanaz a gondolat. A must a muszájt fejezi ki. A must not-nál nem szabad valamit csinálni. https://youtube.com/shorts/DgB-TKFIkNw Példamondatok: You must go now. – Most már menned kell. You must not...
COULD
Most, akkor tudott vagy tudna? Az angolban mindkettőt ugyanazzal a szóval fejezünk ki: could. A szituációtól és a szövegkörnyezettől függ, hogy éppen mi a jelentése.🌟A nyelvtan egyszerű, ne bonyolítsuk túl! https://youtube.com/shorts/zWcK863n0Hs Példamondatok: We...
SHOULD VS. HAVE TO
A nyelvtan tényleg egyszerű! ‼️Persze csak példákkal. Sokszor nehéz eldönteni, hogy should-ot vagy have to-t használjunk egy szituációban. A have to mindig ketelező, míg a should egy ajánlás vagy tanács. 🌟 https://youtube.com/shorts/8CppcQQs39Q Példamondatok: I have...
DID VAGY HAVE?
Sokaknak gondot okoz a did és a have használata. Ha összehasonlítjuk őket, azonban gyorsan rájövünk: Nem is olyan bonyolult! Bár mindkettő a múltban történt a did-nélkül számít, mikor a have-nél nem. ❔🚀 https://youtube.com/shorts/a8tfj3N_zdE Példamondatok: A: Have you...