Ahhoz, hogy valaki megtanuljon angolul beszélni, a legtöbben elengedhetetlen tényezőnek tekintik azt, hogy meglegyen a kémia a tanárral. Ez egy nagyon fontos érzelmi kérdés. Az elmúlt 25 évem azonban azt bizonyította, hogy bár fontosak az érzelmek, de van egy másik tényező, ami ennél is fontosabb.

Az eredmény.

Mit fogunk birtokolni a tanulási folyamat végén? A befektetett idő, pénz és energia meghozza-e a várt ésvagy ígért eredményt? Képes vagyok-e kommunikálni vagy sem?

Még egyszer szeretném kihangsúlyozni: fontos, hogy a tanár jó fej legyen. Ehhez nem fér kétség. Én ma abban szeretnék segíteni ma, hogyan tudod elérni azt, hogy a kémia is és az eredmény is meglegyen. Ugyanis rövidtávon lehet kémia eredmény nélkül is. Még rövidebb távon eredmény nélkül nem lesz kémia.

És ha most sikerült téged összezavarnom, akkor segítek kijönni az erdőből.

Mi kell az eredményes nyelvtanuláshoz?

Ahhoz, hogy egy szolgáltató a piacról megéljen, mindenképpen rendelkeznie kell egy módszerrel és egy rendszerrel, ami képes nagy mennyiségben ugyanazt azt a jó eredményt produkálni, képes lereagálni különböző problémákat és képes mindenre válaszokat adni.

Minden kezdő vállalkozás azzal küzd, hogy nincs meg mindenre a válasza.

Ezeket útközben megtapasztalja, és nem egy elzárt szobában gyártja a szabályokat, hanem amire szabályt alkot, azt bizony a saját bőrén és pénztárcája rovására tapasztalta meg.

Szóval rendelkezik egy olyan módszer – rendszer felépítménnyel, ami alapjaiban átgondolt, működő- és életképes.

Ergo eredményeket hoz.

Négyféle nyelviskola közül választhatsz

Ha ebből indulunk ki, akkor egy nyelviskola esetében négy lehetséges variációval fogunk találkozni. Nem többel. Ez az összegzés segíthet megérteni azt is, hogy miért nem az érzelmi kötődés a legfontosabb az eredményesség szempontjából.

  1. variáció
  • nagyon rossz módszer/rendszer
  • nagyon jó fej tanár
  • nagyon rossz eredmények
  1. variáció
  • nagyon jó módszer/rendszer
  • nagyon rossz fej tanár
  • nagyon rossz eredmények
  1. variáció
  • nagyon rossz módszer/rendszer
  • nagyon rossz fej tanár
  • hullák
  1. variáció
  • nagyon jó módszer/rendszer
  • nagyon jó fej tanár
  • nagyon jó eredmények

Vele megvan a kémia? Az eredményesség nem (csak) jófejség kérdése.

Vagyis fontos a jó fej tanár, de csak addig jó fej, amíg van eredmény. Ahhoz pedig, hogy eredmény legyen, elsősorban egy jó módszer, köré pedig egy jól felépített rendszer kell.

Ebből a gondolatsorból logikusan az is következik, hogy könnyebb jó fej tanárokat találni, ha már létezik egy jól kiforrott, jól működő módszer és rendszer.

Hogyan győződhetsz meg róla, hogy egy nyelviskola melyik csoportba tartozik?

Diákként a szolgáltatónak a következő kérdéseket kell feltenned, amiből kaphatsz egy képet arról, hogy a fentiek közül melyik variációba esnek.

Módszerrel kapcsolatos kérdések

1) Az óra hány százalékában jut szóhoz egy-egy diák?

Ha nem tudják megmondani az gáz, mert akkor nincs egységes elképzelés a módszerrel kapcsolatban, vagyis óriási lesz a kitettség abból a szempontból, hogy milyen tanárhoz fogsz kerülni.

2) Kell-e könyvet vásárolni a tanfolyamhoz?

Ha igen, akkor valójában mi a garancia arra, hogy most segíteni fog a könyvalapú tanulás abban, hogy magabiztosan meg tudj szólalni angolul, ha eddig nem vált be?

3) Mi az átlag lemorzsolódási arány/csoport?

Ha nem tudják, gáz, mert akkor nem érdekli őket. Ha az átlag arány meghaladja a 25%-ot, akkor menekülőre kell fogni.

Rendszerrel kapcsolatos kérdések

4) Ha úgy alakul az életem, hogy más időbeosztás lesz jó, a maradék pénzemet és óraszámomat letanulhatom egy másik időbeosztásban egy azonos szintű csoportban?

Nagyon fontos lenne, hogy erre egy ’igen’ választ kapj, mert ez a helyzet bizony benne van a pakliban, ellenkező esetben anyagi veszteség fog érni – egyébként sok helyen a kérdést sem fogják érteni, onnan menekülni kell.

5) Van lehetőségem előzetesen megismerni a módszert egy bemutatóóra keretein belül, ahol kötelezettségek nélkül el tudom dönteni, hogy belevágok-e a tanulásba?

Ha nincs, akkor őszintén  nincs miről beszélni – ha belevágsz, good luck!

6) A tanárok és a többi munkatárs rendszeresen – heti szinten – kap képzést azért, hogy a szolgáltatás minősége folyamatosan javuljon?

Ha nincs – és általában nincs – nem lehet hitelesnek tartani az intézményt, mert azok, akik nem tanulnak rendszeresen – beleértve téged is – nem fejlődnek. Ellenben egyre rosszabb állapotba kerülnek, vagyis egy olyan munkatársi csapat, amelyik nem fejlődik heti szinten, képtelen lesz hitelt érdemlően rávenni téged arra, hogy heti szinten tanulj.

Ha egy szervezet tanul, a munkatársai képződnek, akkor te is motiváltabb leszel a tanulásra. A nyelviskola pedig hitelesebb (és persze profibb).

Ezt csináld, ha azt hallod „nem tudom” vagy „nem”

Menekülj. De komolyan. Ha bármelyik kérdésre „nem tudom” vagy „nem” a válasz, szinte 100% az esélye annak, hogy ott nem fogsz célt érni a magabiztos angol kommunikációval kapcsolatban.

Ez nem atomfizika, csupán józan paraszti ész. Ha nem használod a kérdéssort, sok időt és még több pénzt fogsz veszíteni.

Hadd zárjam egy idézettel, mert szerintem nagyon ideillőnek érzem:

„Aki úgy gondolja, hogy a tanulás drága, próbálja ki, milyen a tudatlanság.” (Benjamin Franklin)

Szóvak ne legyél tudatlan iskolakereső – legyél tudatos nyelviskola-választó. Használd az eszed és a fenti hat kérdést, és nem lőhetsz mellé.

Szegezd nekünk ugyanezeket a kérdéseket és döntsd el te magad , hogy a Speak! jó vagy pocsék nyelviskola. Első lépésben nyomtasd / írd ki a kérdéseidet, majd jelentkezz be ingyenes szintfelmérőnkre és „lepd meg” a kollégáimat azzal, hogy tételesen végigmész a kérdéslistán:

banner_button

 

Dunay Péter, alapító, szakmai vezető
Speak! Nyelviskola

Share This