Miért választanád a középszerűséget, ha a legjobb is lehetnél? A motiváció 7 alaptípusa és egy angol nyelviskola, ami segít versenyképessé tenni a cégedet

Elgondolkoztál már azon, hogy miért kezdtél anno saját vállalkozásba? A magad ura akartál lenni? Bizonyítani szeretted volna másoknak és önmagadnak, hogy képes vagy rá? A siker utáni vágy sarkallt? Megláttad a lehetőséget, amit más nem? Büszkeség, dominancia, kapcsolatteremtés, szabadság, életstílus, érdeklődés, felfedezés. A motiváció 7 formája, ami a sikeres cégvezetőt elválasztja a középszerű menedzsertől és egy angol nyelviskola, ami segít versenyképessé tenni a cégedet.

        1. Birtoklás és büszkeség

Az a típusú cégvezető, akit a birtoklás vágya motivál, azért dolgozik, hogy a kemény munkával felépített vállalkozás sikerei után elmondhassa: „ez az enyém, megdolgoztam érte.” Egy ilyen vezető büszke a cégére, amelyet rendkívülinek és különlegesnek érez. Akiben erős a birtoklás motivációja, az képes felfedezni az egyediséget, ezért élesebb szemmel szúrja ki a lehetőségeket, hosszútávra, nagyratörő álmokkal tervez, és jól tudja a múlt tapasztalatait a jelen kihívásainak leküzdésében alkalmazni.

angol-nyelviskola-motiváció-7

  1. Dominancia

A dominancia-motivációjú vezetőt a versenyszellem hajtja: arra törekszik, hogy kivívja a környezete nagyrabecsülését, elismerését és lekörözze a konkurenciát. Cégvezetőként szívesen hasonlítja össze saját vállalkozását másokéval, mérlegelve a riválisok és önnön mozgásterét, erősségeit és gyengeségeit, de képes felfedezni az eredményesség szempontjából fontos közös pontokat is. Analitikus gondolkodású emberként lépésről lépésre halad a kitűzött célok felé.

  1. Kapcsolatteremtés

Annak a vállalkozónak, akit a kapcsolatteremtés motivációja fűt, a munkavégzés során biztosított emberi kapcsolatok építése, megtartása, bővítése és mozgósítása jelenti a legnagyobb vonzerőt. A kapcsolatokra, mint emberi erőforrásokra tekint, szívesen van emberek között, figyelembe tudja venni a munkatársak elvárásait, javaslatait, külső szemlélők tanácsait és képes önmagát is a környezete perspektívájából látni.

  1. Szabadság

Az erős szabadság-vágy a saját vállalkozás nyújtotta függetlenség iránt vonzódó vezetők sajátja. A cég fejlődése, sikere, számára a szabadság növekedésének lehetőségét is jelenti. A korlátok ledöntése, a mozgástér növelése érdekében képes hatékonyan leküzdeni az előtte tornyosuló akadályokat, nézőpontot váltani, új módszereket kipróbálni, megérti a másik fél szempontjait és gyakran a külső szemlélő, eltávolodó pozícióba helyezkedik.

  1. Életstílus

Az életmód motivációjú vállalkozónak a cége elsősorban egy meghatározott és számára megfelelő életformát jelent. Számára fontos, hogy életvitelét úgy alakíthassa, hogy az egyúttal személyre szabott életstílust is jelentsen, saját szabályok szerint kialakított, meghitt környezettel. Egyúttal nagy hangsúlyt fektet az életformája lelki feltételeire, a pszichológiai összefüggések megértésére is. Átlátja az élet egyes eseményeinek és a döntései következményeinek egymásra épülését és emiatt a vállalkozását is képes többlépcsős, bonyolult stratégiával irányítani.

  1. Feladat és cél

A feladatvégzésre orientált vezetőnek a munka, a cég mindennapi életéhez kapcsolódó feladatok állnak az élet középpontjában. Erős felelősségtudat, „munka-alkoholizmus”, szigorú munkamorál és nagyfokú racionalitás jellemzi. Szereti ésszerűen és logikusan végiggondolni a lehetőségeket, saját és munkatársai teendőit, ugyanakkor teljes szívvel hajt a cég sikeréért, ami miatt a beosztottjai tisztelik és lelkesítően hat rájuk személyes példamutatása.

  1. Felfedezés

A különböző környezeti hatásokra fogékony cégvezető számára a vállalkozás működése, működtetése elsősorban „érdekes”, egy nagy kaland, emiatt kielégíthetetlen tudásvággyal és kíváncsisággal fordul a világ felé. Képes rácsodálkozni, felfedezni és összekapcsolni egymástól eltérő, távoli dolgokat és olyan információkat szerezni, amelyet beépíthet a vállalkozása működésébe, ami mások figyelmét talán elkerülné. Sokan hangulatembernek vagy elvontnak tartják, ám számára az érzékenység eszköz a külvilágra való nyitottság fenntartásában.

A motivált vezető 7 alaptípusa persze nem jelenti, hogy egy cégvezető kizárólag egyik vagy másik típus személyiségjegyével rendelkezik. Vannak keményen hajtó, de egyúttal az emberi kapcsolatok építésére is nagy figyelmet fordító vezetők, ahogy olyanok is, akik számára a saját vállalkozás egyszerre életforma és a mámorító szabadság záloga. Egy közös pont azonban e nagyon sokszínű mezőny valamennyi tagját összeköti: az, hogy rendelkeznek azzal a képességgel (motiváció), amely elválasztja a valódi vezetőt és a középszerű menedzsereket.

angol-nyelviskola-motiváció-7

Mert motiváció és alkalmas vezető nélkül egy vállalkozás halálra van ítélve. Ha nincs olyan belső hajtóerő és egy dinamikus, motivált cégvezető, aki egy rossz szériában, veszteséges üzleti negyedév, vagy kudarcos reklámkampány után is képes életben tartani a reményt, akkor az a cég elveszett. Jó vezetőnek lenni akkor sem könnyű feladat, ha megvan bennünk a kellő motiváció, alázat, kitartás és tehetség. Mert a munkatársaink, partnereink és a piac nem a képességeink, hanem a döntéseink alapján ítélnek majd meg minket. Ha jól döntünk nem csak sikeresek, de „sztárok” is leszünk, de ha rosszul… Ezért fontos, hogy egy cégvezető tudjon alkalmazkodni a külvilág elvárásaihoz, hogy ne szembe menjen a változásokkal, hanem képes legyen az élükre állni. A 21. században az üzleti sikert és a versenyképességet pedig többek közt abban mérik, hogy egy vállalat munkatársai milyen szinten képesek megszólalni az anyanyelvükön kívül legalább még egy élő, idegen nyelven. Ebben segít a Speak! angol nyelviskola. A Speak! angol nyelviskola tanfolyamainak középpontjában egy forradalmian új módszer áll, amelynek lényege a 100% beszéd, 0% könyv mottóban foglalható össze. A hagyományos angol nyelviskola intézménye elavult, a valódi élet, valódi helyzeteitől elrugaszkodott, steril, papír-ízű oktatási szemlélete helyett mi a folyamatos gyakorlásban, a folyamatos beszédben és a folyamatos odafigyelésben hiszünk. Abban, hogy egy angol nyelviskola ne csak papoljon a kemény munkáról, hanem mutasson példát és követelje meg a diákjaitól is azt.

Sok minden lehet rólunk mondani, de azt nem, hogy ez az angol nyelviskola a nyelvkönyv-lobbi zsebében lenne. Senki kedvéért nem fogjuk rákényszeríteni a diákjainkat egy újabb porfogó megvásárlására, hogy kiírhassuk a bejárati ajtó felé a szponzorunk nevét és negyedévente zsebre tegyük a „30 ezüstöt”. A Speak! angol nyelviskola nem árul zsákbamacskát, nem ígér felelőtlenül könnyű sikereket, vagy egy „senki által nem ismert” rövidebb utat, csak vért, verejtéket és örömkönnyeket. Mert egyetlen célunk van: mindenkit meg akarunk tanítani angolul, a portástól a könyvelőig, a takarítónőtől a vezérigazgatóig. Egy angol nyelviskola tanáraiként csak azt várjuk el a diákjainktól, amit egy cégvezető önmagától és a munkatársaitól: kemény munkát, szorgalmat és motivációt. A többi rajtunk múlik.

A Speak! angol nyelviskola segít átlépni a középszerűség és a jó vezető között meghúzódó láthatatlan határvonalat. Mi készen állunk. És te?

Share This