Hogyan kerülnek üres meggybefőttek a boltok polcaira? És miért ne a címkézéssel kezdjünk, ha azt akarjuk, hogy egy angol nyelvtanfolyam hatékony legyen?

Több kérdést is kaptunk azzal kapcsolatban a héten, hogy mit jelent a Speak!-ben a sztenderd szolgáltatás. „Magyarázzátok már el, hogy miért beszéltek ennyi erről! Mi olyan lényeges ebben?” Ahogy egyre több és több ember érdeklődik irántunk, ez a kérdés is egyre fontosabbá válik. Mert a sztenderd szolgáltatás a mi esetünkben az angol nyelvtanfolyam szíve és motorja. Ezen múlik, hogy mennyire lesz hatékony az, ahogy tanítunk és sikeres az a diák, aki velünk és ezzel a módszerrel tanul. Kíváncsi vagy rá, hogy mi az, ami kötelezően közös egy teljesen kezdő és egy haladó angol nyelvtanfolyam óráin is? És miért nem lehet lerövidíteni egy „gyártósoron” tett utazást anélkül, hogy felcímkéznénk egy üres befőttes üveget?

Bármilyen területről beszélünk, a sztenderd szolgáltatás alapja a sztenderd technológia. Mondok egy példát. Imádom a meggybefőttet. Persze a nagyié az igazi, de vannak kifejezetten finom bolti befőttek is. Na már most egy tartósított meggybefőtteket előállító gyártósoron az elkészítési folyamat gondosan meghatározott sorrend szerint történik, igaz?

Először gépek, vagy munkások leszedik a fákról a friss meggyet, amelyet átszállítanak a feldolgozás helyszínére. Aztán a leszedett meggyszemeket méret szerint rendezik, megtisztítják, majd kimagozzák. A kimagozott, egyforma méretű és azonos súlyú gyümölcsöket ezután egy újabb soron beletöltik a tökéletesen tisztára mosott befőttesüvegekbe. Az üvegek ezután tovább utaznak a spéci futószalagon és a következő állomáson milliliterre pontosan ugyanannyi cukrozott nátrium-benzoáttal felkevert vizet töltenek beléjük. Ezután jön a felfőzés, majd a lehűtés, végül kapnak egy csinos fedőt, amit egy újabb állomáson, egy újabb gép keményen rácsavar az üvegre. Végül jön a címkézés, majd a csomagolás és indulnak is a teherautók a boltok felé.

angol-nyelvtanfolyam-meggy

Nem semmi igaz? Pedig csak egy kis meggybefőttet szerettünk volna enni. Ékes példa arra, hogy a legegyszerűbbnek tűnő dolgok mögött is komoly rendszerek állnak. A rendszerek pedig nem működnek sztenderd, vagyis egységes technológia nélkül.

Mi történt volna, ha bizonyos fázisokat nemes egyszerűséggel kihagytunk, vagy mondjuk felcseréltünk volna egymással? Lehet, hogy becsomagoltunk volna egy üres befőttesüveget, vagy kifelejtettük volna a meggyet a meggybefőttből. Esetleg koszos üvegbe kerültek volna a gyümölcsök, vagy nem tartósítottuk volna a konzervet. Egyszóval értékelhetetlen terméket hoztunk volna létre.

Miért gondolja bárki, hogy ha egy sima meggybefőtt elkészítéséhez is egy ennyire precíz, óraműpontossággal és sztenderd technológiával működő rendszerre van szükség, ugyanerre nincs szüksége, ha meg akar tanulni angolul? Naná, hogy szüksége van rá. Ha körbenézel a környezetedben és megfigyeled, hogy a barátaid, családtagjaid milyen nehezen boldogulnak az angollal, akkor valójában a sztenderd technológia hiányát látod.

Annak a fajta logikus, jól felépített és meghatározott szabályok szerint működő rendszernek a hiányát, ami miatt hossz évek, évtizedek óta szenved ez az ország a nyelvtanulással. Ahhoz, hogy értékelhető „terméket” állítsunk elő, vagyis az emberek tudjanak és merjenek is megszólalni angolul, rendszerre és sztenderd technológiára van szükség.

A Speak!-ben pedig a sztenderd technológia az a módszertan és oktatási szemlélet, amely kivétel nélkül, tudásszinttől, tanároktól és diákoktól függetlenül, minden egyes óránkon megjelenik. Ez a technológia pedig nem más, mint a 100% beszéd, 0% könyv módszer és a teljesítménycentrikus oktatási szemlélet. Erre a technológiára építettük fel azt a képzeletbeli „gyártósort”, amin minden egyes fázison végig kell mennie, minden egyes diákunknak, ha meg akar tanulni angolul.

angol-nyelvtanfolyam-meggy

Lézerpontos szintfelmérő, oktatási tanácsadás, bemutatóóra, 100% beszéd, 0% könyv módszerű angol nyelvtanfolyam, házi feladatok, extra házi feladatok, gyakorlás, folyamatos beszéd és végül a szintzáró vizsga. Nem csak a befőtt-gyártásban nem lehet a folyamat elejéről rögtön a végére ugrani: a nyelvtanulásban is fontos, hogy az egyes elemek egymásra épüljenek, mert csak így rögzül és válik aktívvá, használhatóvá a megszerzett tudás.

Az az angol nyelvtanfolyam, ami nem használ sztenderd technológiát és nem tervezi meg tűpontosan a nyelvtudáshoz vezető út minden egyes lépését, nem lesz hatékony. Az az angol nyelvtanfolyam, aminek az órái nem építkeznek egységes módszertanra és következetes oktatási szemléletre, nem lesz hatékony. Ha pedig nem vagyunk hatékonyak, akkor végül mi is üres „meggybefőtteket fogunk felcímkézve a boltok polcára rakni”.

A 100% beszéd, 0% könyv módszerű angol nyelvtanfolyam nem ismeri a „meggybefőttek” tökéletes, hét lakat alatt őrzött, titkos receptjét. Egyszerűen csak működik, mert tudjuk, hogy mit csinálunk, és hogyan csináljuk.

Share This