Intézményesített törődés, avagy mitől jó egy angol nyelvtanfolyam?
Sok ember egyetért azzal, hogy vannak igen egyértelmű jelei annak, hogy egy tanár jó-e vagy sem. Normális igény, hogy rátaláljunk egy olyan emberre, akire azt mondhatjuk végül, hogy jó tanár volt. Itt most elsősorban a csoportos tanulást vizsgáljuk egy angol nyelvtanfolyam keretében.
Röviden leírnám azokat a szempontokat, amelyek alapján az emberek többsége – minimum 80%-a – azt mondja egy másik emberről, hogy jó tanár.
Nézzük:
1. szigorú;
2. igazságos;
3. következetes;
4. nem arcra, hanem teljesítményre megy;
5. számára nincs veszett ügy;
6. ha valami nincs rendben, nem hagyja szó nélkül;
7. egyértelművé teszi az elvárásait.
Gyakorlatilag azt is mondhatnám, hogy ezeket a nézőpontokat és jellemzőket intézményes szintre emeltük itt a Speak!-ben.
Mindenkire odafigyelünk, de elvárjuk, hogy:
1. minden órán legyél itt;
2. minden házit csinálj meg;
3. mindig érkezz időben;
4. legyen füzeted;
5. ha bármilyen kérdésed, problémád van a tanulással kapcsolatban, először a tanárhoz, ne a tanulótársaidhoz fordulj;
6. mindig szólj a tanárnak, ha mégis közbejön valami, és nem tudsz eljönni;
7. az órán minden feladatot mindig teljes erőbedobással végezz el;
8. minden plusz házit* határidőre csinálj meg.
*plusz házi: olyan feladat, amit egy diák két okból kaphat:
1. hiányzásból kifolyólag
2. a tanár úgy ítélte meg, hogy egy-egy anyagrészt még gyakorolnia kell, hogy kényelmesen tudja használni az életben
Úgy döntöttünk, hogy ilyen iskola leszünk. Megvédjük azokat az embereket, akik jól teljesítenek, és mindenben segítünk mindenkinek, hogy jól tudjon teljesíteni: erről szól nálunk egy angol nyelvtanfolyam. De mindent nagy szigorral behajtunk. Behajtjuk, mert úgy látjuk, hogy a kitűzött célokat máshogy nem lehet elérni.
Na, ezt hívják intézményesített törődésnek.
(Képek forrása: google.com)