Intézményesített törődés, avagy mitől jó egy angol nyelvtanfolyam?

Sok ember egyetért azzal, hogy vannak igen egyértelmű jelei annak, hogy egy tanár jó-e vagy sem. Normális igény, hogy rátaláljunk egy olyan emberre, akire azt mondhatjuk végül, hogy jó tanár volt. Itt most elsősorban a csoportos tanulást vizsgáljuk egy angol nyelvtanfolyam keretében.

angol-nyelvtanfolyam-törődés

Röviden leírnám azokat a szempontokat, amelyek alapján az emberek többsége – minimum 80%-a – azt mondja egy másik emberről, hogy jó tanár.

Nézzük:
1. szigorú;
2. igazságos;
3. következetes;
4. nem arcra, hanem teljesítményre megy;
5. számára nincs veszett ügy;
6. ha valami nincs rendben, nem hagyja szó nélkül;
7. egyértelművé teszi az elvárásait.

Gyakorlatilag azt is mondhatnám, hogy ezeket a nézőpontokat és jellemzőket intézményes szintre emeltük itt a Speak!-ben.

Mindenkire odafigyelünk, de elvárjuk, hogy:

1. minden órán legyél itt;
2. minden házit csinálj meg;
3. mindig érkezz időben;
4. legyen füzeted;
5. ha bármilyen kérdésed, problémád van a tanulással kapcsolatban, először a tanárhoz, ne a tanulótársaidhoz fordulj;
6. mindig szólj a tanárnak, ha mégis közbejön valami, és nem tudsz eljönni;
7. az órán minden feladatot mindig teljes erőbedobással végezz el;
8. minden plusz házit* határidőre csinálj meg.

*plusz házi: olyan feladat, amit egy diák két okból kaphat:
1. hiányzásból kifolyólag
2. a tanár úgy ítélte meg, hogy egy-egy anyagrészt még gyakorolnia kell, hogy kényelmesen tudja használni az életben

angol-nyelvtanfolyam-törődés

Úgy döntöttünk, hogy ilyen iskola leszünk. Megvédjük azokat az embereket, akik jól teljesítenek, és mindenben segítünk mindenkinek, hogy jól tudjon teljesíteni: erről szól nálunk egy angol nyelvtanfolyam. De mindent nagy szigorral behajtunk. Behajtjuk, mert úgy látjuk, hogy a kitűzött célokat máshogy nem lehet elérni.

Na, ezt hívják intézményesített törődésnek.

(Képek forrása: google.com)

Share This