“Utálok szerepelni, utálok mások elé kiállni”. A Speak! budapesti angol nyelviskola féleleműző fegyverei (3. rész)

A legtöbb ember fél a szerepléstől. Fél kiállni más emberek, különösen idegenek elé. Gyomorgörcs, kipirult arc, kiszáradt száj- ezek a lámpaláz klasszikus tünetei, amit az ilyen alkalmakkor minden „izgulós-típus” át szokott élni. Én is. Emlékszem, középiskolás és egyetemista koromban nekem valóságos rémálom volt a szóbeli felelés. Amikor felszólítottak, úgy éreztem magam, mintha legalábbis a kínpadra cipeltek volna. Mire kiértem a táblához az volt az érzésem, hogy a saját nevemet se fogom tudni érthetően kimondani, nemhogy a megtanultakat. Ez a „szereplés-para” sok ezer emberben ott van és ezen a magyar oktatási rendszer stílusa sem sokat segít. Sőt, a „poroszos”, kereszt-kérdésekre, a hiányosságok kitapogatására építő feletetési módszerek csak súlyosbítják a helyzetet. Pedig a nyilvános beszédtől –ami nem egyenlő a szerepléssel/szerepeltetéssel- való félelem feloldása a tanulási folyamat szempontjából elengedhetetlen. A Speak! budapesti angol nyelviskola újabb féleleműző fegyvere ezzel a nyomasztó érzéssel szemben veszi fel a harcot. Olvass tovább, ha nem akarsz többé kínzó félelemben élni, ha nyilvánosan kell megszólalnod…

budapesti_angol_nyelviskola_szereples

Először is tisztázzuk, hogy a szereplés/szerepeltetés és a nyilvános beszéd nem ugyanaz. Míg a szereplés feltételez némi exhibicionizmust, a „megmutatás vágyát”, addig a nyilvános beszéd két ember között a kommunikáció természetes alapfeltétele. A gondolataink, érzéseink kifejezéséhez szükségünk van arra, hogy a beszéd készsége révén egyrészt megfogalmazhassuk azokat, másrészt kapcsolatba kerülve másokkal át is adhassuk őket. Ezért fontos, hogy a beszéd, függetlenül az oktatás típusától, központi helyet foglaljon el a tanítási módszerekben.

A Speak! budapesti angol nyelviskola nem csak a nevével, de „100% beszéd, 0% könyv” mottóval fémjelzett módszerével is egyértelműen kijelöli azt az irányt, amit helyesnek és követendőnek gondolunk a nyelvtanításban. A beszédközpontú angol oktatás arra az egyszerű alapelvre épül, hogy angolul beszélni csak beszéd közben lehet megtanulni. A bemutatóóra első percétől kezdve a tanfolyam végéig különböző gyakorlatok révén olyan helyzeteket teremtünk, amelyekben az intenzív kommunikáció és a folyamatos beszéd természetes, mint a levegővétel.

“Újszerű és számomra ismeretlen a módszer, ami felvet kérdéseket, kétségeket bennem, egyúttal viszont izgalmas távlatokat is nyit. Tetszik, hogy nincs önálló szereplés az órán, de mégis sokat beszélünk. Összességében pozitív élmény volt részt venni az órán és köszönöm a lehetőséget.” (Katalin)

Miért oszlatja el a Speak! budapesti angol nyelviskola féleleműző fegyvere a szerepléstől való félelmet? Mert egyáltalán nincs szereplés, csak folyamatos gyakorlás. Nem kell „közönség” elé kiállnod és egy kínos monológot elmondanod arról, hogy honnan jöttél és mivel foglalkozol. Mert nem az a cél, hogy rosszul érezd magad, hanem az, hogy felszabadultan és magabiztosan kommunikálj.

budapesti_angol_nyelviskola_szereples

Hogy a tanfolyam végén azt mondhasd: „a Speak! budapesti angol nyelviskola tanfolyamán elértem a célomat és megtanultam angolul.”

“Nagyon tetszik a nyelviskola oktatási módszere. Az órákat mindig nagyon vártam és a plusz házi feladatok is nagyon hasznosak. Az órákon nagyon jó volt mindig a hangulat, de közben nagyon sokat tanultunk. Most először úgy érzem nem lesz lehetetlen megtanulni angolul és főleg BESZÉLNI. Továbbra is szeretnék a csapat tagja lenni és megtanulni angolul.” (Henrietta)

 

Share This