Do you speak business? 9 üzleti kifejezés és egy céges angol nyelvtanfolyam, ami útbaigazít

A 21. század nem csak a fénysebességgel fejlődő technológia évszázada, hanem a multinacionális vállalatok világa is. Az olyan nemzetek feletti, határokon átívelő mamutcégek, mint a General Electric, az Apple vagy a Morgan Stanley több tízezer embert foglalkoztatnak Ausztráliától Kanadáig, Kínától az Egyesült Királyságig, Mexikótól Magyarországig. E hatalmas cégeken belül az első számú közvetítő nyelv az angol, hiszen a különböző nyelveken beszélő, eltérő kultúrájú, vallási hátterű és neveltetésű, de magasan képzett munkavállalók természetes nyelve -az anyanyelven kívül- az angol. A multinacionális cégek a hálózatos világgazdaság idegrendszerének csomópontjai, a globális pénzügyi vérkeringés szívei. Ezért, ami ezekben a cégekben történik komoly hatással van a világ valamennyi országának kis és középvállalkozásaira, az üzleti élet egészére. A multikban használt kifejezések, rövidítések, fogalmak, egyszóval a „multi-zsargon” az elmúlt két évtizedben a business english alapjává és a mindennapos kommunikáció részévé vált. Ma ezeknek a fogalmaknak járunk utána. Do you speak business? 9 üzleti kifejezés és egy céges angol nyelvtanfolyam, ami útbaigazít.

angol-nyelvtanfolyam-business

Egy újsághír olvasása, vagy egy televíziós reklám nézése közben manapság egyre többször találkozhatunk hangzatos angol vagy latin eredetű szavakkal. A multik belső világából származó trendi kifejezések egy részét mi is magabiztosan használjuk a hétköznapokban. De valljuk be: akadnak olyan szavak, szófordulatok vagy rövidítések, amelyeknek a jelentésével nem mindig vagyunk tisztában, vagy egyenesen rosszul alkalmazzuk őket. Egy jó cégvezető azonban a legváratlanabb pillanatokban is szembesülhet ezekkel a kifejezéssel, így nem árt érteni és tudni miről beszélünk. Most 11 gyakran használt üzleti és marketing fogalmat, multis kifejezésnek keressük meg a jelentését. Üzletemberek, üzletasszonyok figyelem!

1. Franchise

A franchise (francia eredetű angol szó, amely nem, vagy csak körülményesen fordítható magyarra) egy szerződéses kapcsolaton alapuló együttműködési forma. Többféle tartalma lehet, lényege egy olyan együttműködési megállapodás, amelynek során a franchise-átadó (franchisor) egy értékkel bíró név, általában bejegyzett védjegy, valamint egy hozzá tartozó, értékkel bíró üzletviteli tapasztalat használati jogát adja át, a franchise-átvevő (franchisee) pedig ennek fejében díj fizetésére köteles.

2. Brand

A márka szó jelentésének kifejezésére gyakran az angolból átvett brand szót használják. A fogalom összefoglalja egy termék, szervezet szolgáltatás arculatát, szlogenjét, logóját és mindazt, amit a fogyasztók, alkalmazottak és egyéb érintettek képzelnek a márkanév hallatán az adott termékről, szolgáltatásról, szervezetről (előnyök, értékek, kultúra, közösség). A brand felépítése hosszú folyamat, ennek során a szervezetek célja az általuk értékesített termék, szolgáltatás megkülönböztetése, beazonosíthatósága a versenytársak termékeitől, szolgáltatásaitól.

3. PR

Az angol Public Relations szóból eredő rövidítés. A PR azt a tevékenységet jelenti, ahol egy cég vagy szervezet meghatározza, hogyan kommunikáljon tudatosan környezetével. A PR tevékenységnek rengeteg meghatározása van, az egyik legismertebb szerint lényege a hírnév gondozása. A PR része minden módszer, ahogy a cég kapcsolatba lép környezetével, ami a következők lehetnek: kutatások, felmérések, online kommunikáció, közösségi média, hírlevelek, filmek, videók, konferenciák, vendéglátás, szponzorálás, kiállítások, konferenciák stb.

4. Brief és layout

A brief egy írásos formában készült összefoglaló, amelyet reklámügynökségek, médiaügynökségek feladatának meghatározására használnak a megrendelők. Környezeti, piaci tényezők, jogi előírások, költségvetési paraméterek és kommunikációs stratégiai célok egyaránt megtalálhatók benne. A layout pedig tulajdonképpen egy látványterv, amit a megrendelő igényei alapján (brief) egy reklámügynökség vagy grafikus készít el és finomít tovább.

5. Banner

Egy adott weboldalon reklámcélból megjelenő „on-line hirdető tábla”. Napjainkban a banner az online marketing egyik fontos szereplője. A banner lehet egy sima „jpg” vagy „gif” kiterjesztésű grafika, illetve flash animációs fájl.

6. DM

A DM az angol direct mail kifejezés rövidítése, ami olyan levél vagy e-mail (esetleg sms) útján küldött reklámüzenetet jelent, amely közvetlenül a fogyasztónak szól, vagyis nem a nagykereskedőnek, kiskereskedőnek, ügynöknek vagy viszonteladóknak.

7. Back office/front office

A back office a multinacionális vállalati környezetben olyan dolgozók gyűjtőneve, akik nem tartanak kapcsolatot közvetlenül ügyfelekkel – például könyvelők, bérszámfejtők stb. A front office pozíciókra ezzel szemben a közvetlen ügyfélkapcsolat jellemző (pl. ügyfélszolgálat, recepció, telefonos operátor stb.)

8. Know how

A know-how olyan angol kifejezés, amelyet magyar fordításban nem használnak. A kifejezés magyarul annyit jelent: tudni hogyan. A know-how szellemi alkotás, azon belül is a szerzői jogvédelem alatt álló alkotás. Olyan gazdasági, műszaki és szervezési ismeret, tapasztalat, amely a gyakorlatban felhasználható, hozzáférése korlátozott. A know-how-t az oltalom, jogi védelem addig illeti meg, amíg közkinccsé nem válik, tehát amíg relatíve új.

9. Brainstorming

Szó szerinti fordításban a brainstorming „agyvihart” jelent, de tulajdonképpen egy kreatív szakmai beszélgetés. A brainstorming során általában néhány fő ül össze, céljuk pedig megoldást találni egy céges problémára. Hogyan tudjuk sikeresebbé tenni a vállalatot? Mit tegyünk a profit növelése érdekében? Milyen új fejlesztéseket vessünk be a jövőben? Hogyan tudjuk növelni az oldal látogatottságát? A brainstormingon ilyen és hasonló kérdéseket tesznek fel a résztvevőknek, akik ezután elkezdenek ötletelni, majd egymás után felvázolják elképzelésüket, véleményüket, ötleteiket a témával kapcsolatban.

angol-nyelvtanfolyam-business

Miért fontos, hogy mindezzel tisztában légy? Miért kell egy kisvállalkozónak is ismernie a multik világában használt kifejezéseket? Azért mert a business english ismerete ma már elengedhetetlen tényezője az üzleti sikernek. Egy felelős cégvezető tudja, hogy angol tudás nélkül nem csak külföldi, de már a hazai piacokon sem lehet versenyképesnek lenni. A Speak! ezért alkotta meg azt a módszert, amelynek révén a céges angol nyelvtanfolyam felelős döntés és már rövidtávon hasznot hajtó befektetés lehet. Egy céges angol nyelvtanfolyam révén csökkentheted a kiadásaidat, növelheted a bevételeidet és könnyedén lépést tarthatsz az üzleti, marketing-kommunikációs trendekkel. Egy céges angol nyelvtanfolyam segítségével előnyösebb megállapodásokat köthetsz akár külföldi beszállítókkal és keményebben tudsz tárgyalni egy tőkeerős multi vezetőjével is. Egy céges angol nyelvtanfolyam önbizalmat és magabiztosságot adhat az üzleti megbeszélésekhez, lehetőséget a nemzetközi pályázati pénzek megszerzéséhez és lendületet a külföldi piacok meghódításához. Mert ez a céges angol nyelvtanfolyam más mint a többi. Egy célunk van: megtanítjuk angolul a cégedet, ha te is akarod.

Share This