Kép forrása: freepik – www.freepik.com

Dunay Péter több mint 25 éve tanít angolt és úgy gondolja, hogy a nyelvérzék bizony egy mítosz. Téged sem ez akadályoz, ha nem sikerült megtanulnod a nyelvet. Hadd magyarázza el:

Bevallom, hogy szívügyünk a nyelvérzék kérdése.

Mi ugyanis azt tapasztaltuk a Speak! Nyelviskolában, hogy nem létezik olyan, hogy valaki a nyelvérzék hiánya miatt ne tudna megtanulni angolul. Pedig már több mint 6 éve tanítunk, és több mint 5.000 diáknak segítettünk.

Na de mégis miért mondom, hogy a nyelvérzék csak legenda?

Álljon itt egy részlet a „Nem mersz megszólalni angolul? Avagy a nyelvérzék mítosza” című könyvből, melyet nyelviskolánk alapítói, Dunay Péter és Hrncsár József írtak:

„Akinek jelentős nyelvérzéke van, az könnyebben tanul nyelvet, akinek kevesebb, az nehezebben, akinek egyáltalán nincs, az nem tud nyelvet megtanulni.
Oké, értem. De mi az a nyelvérzék? Egész pontosan mi az?
Hol van, hogyan néz ki, mekkora, milyen a színe, milyen nehéz, hogyan kell tárolni, mennyire áll ellen a környezeti behatásoknak? Ezekre a kérdésekre választ kell kapnom ahhoz, hogy felismerhessem, ha találkozom vele. Ha nem tudom, hogy pontosan mi az a nyelvérzék, nem tudom megállapítani, hogy van-e nekem olyan, van-e a diákomnak, itt van-e előttem az asztalon belőle három, vagy véletlenül kidobtam a szemétbe a múltkori nagytakarításon.
Sajnos nem tudok találni pontos, igényes definíciót a nyelvérzék szóra. Keresem, de nem találok ilyet. Mindenki beszél valamiről, amiről senki sem tudja igazán, hogy micsoda.

Ha elkezdem abból az irányból megvizsgálni, hogy hogyan használják, milyen körülmények között, akkor arra bukkanok, hogy a nyelvérzék egy általános válasz a kudarc okára.
„Nem haladok jól a tanfolyamon, nincs nyelvérzékem, sajnos.”
„A diákom eléggé lassú, döcögős, körülményes, szegénynek egy fia nyelvérzéke sincs!”
Ezzel aztán meg van magyarázva minden, tudjuk a végső választ.
Tehát nincs miért vizsgálódni!
Zseniális!
A valódi ok pedig soha nem kerül elő, a probléma soha nem lesz kezelve.
Rengeteg olyan diákom volt, aki nehézségekkel küszködött, akinek látszólag „nem volt nyelvérzéke”, mégis, némi kutatással meg tudtuk találni a nehézségek valódi okait, amik elhárításával hirtelen megjelent a nyelvérzék is.
Akik a mitikus nyelvérzékre hivatkozva leírják a diákokat, nem is tudnak pontos definíciót adni a nyelvérzékre. Nyelvérzék nem létezik, emlegetése erőfeszítés a sikertelenség palástolására.”

Ha nem a nyelvérzékkel van a gond, akkor mégis mivel?

Mit gondolsz, hogyha nem a nyelvérzék jelenti a valódi problémát az angoltanulásban, akkor micsoda? Elárulom: a módszer!

A hagyományos, tankönyvalapú oktatás az ami nem működik. Az érthetetlen nyelvtani magyarázatokban és a gyakorlat hiányában van a hiba. Hiszen a nyelvet legkönnyebben a használata, azaz a beszéd által lehet megtanulni. Pont úgy, ahogy egy kisgyerek is megtanulja anyanyelvét.

Mi ezért hiszünk a 100% beszéd, 0% könyv módszerben, amivel már több mint 5.000 tanulónak tudtunk segíteni. Próbáld ki te is:

Jelentkezem

Share This