(A képen balról jobbra: Kókai László Contum Kft. cégtulajdonos, Budai Boglárka a Speak! oktatásszervezője és tanára, Malinkó Péter Contum Kft. cégtulajdonos, Dunay Péter az angol nyelviskola szakmai vezetője és egyik alapítója)

A digitális transzformáció területén számos cég munkálkodik azért, hogy az elektronikus hitelesítés és aláírás folyamatát könnyebbé és hatékonyabbá tegye. Egy ilyen kiemelkedő vállalkozás a Contum Kft., amely 20 éve foglalkozik a digitális transzformációval, és széleskörű szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek, beleértve a dokumentum archiválást és a jogi tanácsadást is.

Nem csupán szakértelmük, hanem a folyamatos ügyfélkapcsolatok fenntartása és az átfogó megoldások kínálata is kiemelkedő. Nemrég személyesen látogattunk el hozzájuk Dunay Péterrel, a Speak! szakmai vezetőjével. Egy átfogó interjú keretében megismerkedtünk a Contum működésével és sikertörténeteivel, valamint feltártuk azt, hogyan járult hozzá a Speak Nyelviskola a Contum sikeréhez.

Ebben a blogbejegyzésben összefoglaljuk a kérdéseinket, és az azokra adott válaszukat. A cégen belül Malinkó Péterrel (P), és Kókai Lászlóval (L) beszélgettünk, a két alapítóval, és tulajdonossal, akik maguk is tanulnak az angolóráinkon.

Mit lehet rólad és a cégedről tudni? Mivel foglalkozik a cég?

P: Minden, ami elektronikus hitelesítés, vagy aláírás, az mind a mi területünk. A nagyvállalati szektor összes olyan üzleti folyamatára van saját megoldásunk, ahol az elektronikus aláírásnak szerepe van, megtámogatva dokumentum archiválással, az EIDAS-nak való megfeleléssel, és a jogi környezet ismeretével.

L: Az igény felmerülésétől kezdve a rendszer tervezésén, a szállításon át az üzemeltetésig és igazgatásig ott vagyunk, és ez egy folyamatos, évtizedekre visszanyúló kapcsolat az ügyfelekkel. A cég alapítása előtt is dolgoztunk már együtt néhány ügyféllel. Folyamatosan egyeztetünk, kapcsolatban vagyunk velük.

Milyen problémákkal érdemes hozzátok menni?

L: Elektronikus aláírás, leginkább műszaki, és üzleti területen. Sokszor külsősként mi vagyunk a kapocs különböző üzleti területek között. Ez egy elég jelentős része a hozzáadott értékünknek. Sokszor az ügyfelek évekig próbálkoznak, majd nálunk megtalálják a megoldást egy helyen. (pl. mediálás az ügyfél és a jogászok között)

Mi a munkakörötök?

Sok az átfedés, és kompatibilisek egymással, de Péternél vannak a kereskedelemmel kapcsolatos feladatok, Lacinál pedig a háttérmenedzsment, oktatás, és HR. Mindketten felelősek a szervezet működéséért.

Hányan dolgoztok?

Jelenleg 21-en.

Mire vagy, vagytok a legbüszkébbek?

L: Az elmúlt 20 évre, a rengeteg sikeres projektre. Átfogó megoldásokat adunk. Egy olyan projektünk volt az elején – az sem miattunk – ami nem volt sikeres – szerintem. Azóta szerencsére nem történt ilyen. Volt, amit időben megfogtunk és tudtuk időben kezelni, de nem volt más ilyen.

Mindig mondják, hogy drágák vagyunk, de a mi projektjeink mindig sikeresek, működik a rendszer, és problémamentes. Nagyon jó modellt sikerült összerakni, és működőképes.

Ha új ügyfélhez kerülünk, őket is meglepi általában, hogy mennyire képben vagyunk, “senki nem mondta el így az egészet” – érti és látja, hogy egy egész képet kapott arról, hogy merre is kell mennie.

P: Sok váltás volt, voltak régi ügyfelek, akiket elengedtünk, és mindenből felálltunk, mindig megújulva jöttünk ki a dologból. Az ügyfeleink régóta ügyfeleink, abszolút ragaszkodnak hozzánk és szeretnek minket. Szakmailag profik vagyunk.

Nemzetközi szinten vannak olyan dolgok, amikhez maximum 5 cég ért igazán, és ebben benne van a Contum is.

L: Jó irányba halad a cég. Szeretünk itt dolgozni, szeretjük ezt csinálni, mi vagyunk a cég arcai. Részben kicserélődött a társaság, de a cég még mindig halad előre a tervezett úton. Voltak durva helyzeteink, voltak nézeteltérések, de mindketten rájöttünk arra, hogy ezeket a dolgokat meg tudjuk oldani, és sokszor kell más nézőpont is. A végén mindig sikerül egy olyan megoldást tanulni, ami mindkettőnknek megfelel.

Láttok-e új területeket, amiben benne lennétek, mik a vágyaitok?

L: Ez a témakör folyamatosan fejlődik, szerencsére annyira új, hogy ebben még hihetetlen sok tartalék van. A digitális aláíráson alapuló rendszerek piaca egyre növekszik Magyarországon és világszerte egyaránt. Bankok, pénzintézetek, biztosítók a partnereink, és még rengeteg lehetőség van az iparágban. Sokan rá fognak jönni, hogy egyszerű megoldást kínálunk, meg lehet oldani távolról is a dolgokat, ha dolgoznak rajta, és igénylik az emberek. Az emberek nagy része az egyszerűbb megoldást szereti.

Az elektronikus aláírási piac a Market Watch szerint 33%-kal, 16,4 milliérd dollárra fog nőni 2024-ben Észak-Amerikában. Ha Európa, azon belül Magyarország el is marad ettől, mi biztosak vagyunk benne, hogy ez az iparág – a digitális átalakulás részeként – kétszámjegyű növekedést hoz

L: Rövid távú célként mindenképp megemlíteném az osztrák piacra való bejutást! Már vannak ügyfeleink Csehországból, Szlovákiából, Bulgáriából, Romániából, Szerbiából, és Horvátországból.

A Contum 20 éve a digitális transzformáció szakérője – picit mindig a piac előtt jár.

Mi okozta azt a döntéshozást, hogy céges angolórákat vezess/etek be?

P: Mindannyian tanultunk nyelveket különböző iskolákban, egyetemen. Az, hogy milyen szinten oktattak, szerintem nem kell részletezni. Mivel az IT iparágban dolgozunk, azzal nem volt probléma, hogy angolul levelezzünk, értsük a szakszavakat, de az nem egy valós kommunikáció volt. Ettől még nem tudunk angolul kommunikálni, érvényesülni.

Egyre több ügyféllel kommunikálunk kizárólag angolul. Ha egy ember is beül egy előadásra, aki nem magyar, akkor angolra váltunk, és minden dokumentáció is angolul készül el.

Az egész szakmai terület kommunikációs nyelve az angol, mindenről online és személyes megbeszélés, prezentáció ezen a nyelven zajlik.

Minél több projekt lett, annál komolyabban kellett az angol, hogy érvényesíteni tudjuk magunkat. Más az, amikor egy beszerzővel kell alkudozni, vagy egy szállítóval, mint amikor egy kocsmában kell ismerkedni valakivel.

Miért érezted/tétek fontosnak, hogy a kollégák nyelvi készségei fejlődjenek, és hogyan kapcsolódik ez a vállalkozás sikerességéhez?

P: Fontos, hogy azok a cégek, amelyeknek a szolgáltatásaira támaszkodunk, azok is külföldi cégek, olasz, román, francia, osztrák, francia, spanyol, német vállalatok. Az is fontos szempont, hogy nem mindegy, hogy kivel beszélsz és az a másik ember mennyire tud angolul.

L: Egyrészt ez igényként fogalmazódott meg a kollégák részéről, hogy legyen angol oktatás, de sokszor történik meg az is, hogy szakmailag egy leendő kolléga rendelkezik elegendő tudással, de az angolján még csiszolni kell.

P: Itt tényleg beszélni kell – sok embernek van passzív tudása, és ha meg is kell szólalni, magyarul még rendben is van, de angolul… Egy mérnök szereti tökéletesen kifejezni a mondanivalóját és ha úgy nem tudja, akkor inkább nem mondja.

Milyen kihívásokkal szembesültetek az angol nyelvtudás hiánya miatt a vállalaton belül, mielőtt bevezettétek a céges angolórákat?

P: Az ügyfeleink is inkább külföldiek, akiknek szintén tanult nyelve az angol. A pandémia alatt voltak meetingek, telefonbeszélgetések, ahol angolul kellett beszélni, és nem láttuk a másik embert, az arckifejezését, stb. Sokkal nehezebb így kommunikálni. És ez egyik napról a másikra alakult így..

L: Mindig nagy a dilemma, hogy hogyan tehetünk jobbá egy pl. Junior vagy senior munkatársat. Az angol nyelvtudás ennek az edukációnak egy nagyon sarkalatos pontja. Ezért, ha szükségesnek látjuk, már küldjük is hozzátok a kollégát, hogy fejlessze az angolját.

Milyen pozitív változásokat tapasztalsz/tapasztaltok azoknál a dolgozóknál, akik részt vettek a céges angolórákon?

L: Kötelező az angol nyelven való dokumentáció és működik. Ha nem is beszédesek a kollégák, nem okoz nekik gondot a kommunikáció.

Milyen visszajelzéseket kaptál kollégáidtól az Speak-es módszerről és annak hatékonyságáról?

L: Tetszik nekik, nagyon pozitív a visszajelzés. Szerintem senki nem volt, aki morgott volna, hogy probléma van a tanárokkal.

Hogyan segítette a céges angol oktatás a nemzetközi kapcsolataitok és üzleti lehetőségeitek bővítését?

L: Az egész nemzetközi működés sikeressége nagy mértékben köszönhető annak, hogy angolra járunk.

Van valamilyen speciális esettanulmány vagy sikertörténet, amely megmutatja, hogy az angol nyelvtudás fejlesztése milyen módon járult hozzá a vállalkozáshoz?

P: Tavaly januárban volt egy eset, amikor egy partner felhozta, hogy “angolul kellene, de hát ez nálatok nem probléma.”

Végül, miért ajánlanád más vállalkozásoknak a céges angolórákat az iskolánkban, az általatok szerzett tapasztalatok alapján?

L: Nagyon megmaradt a próbaóra Péterrel. A feleségem volt először – ódákat zengett az egészről. Először csoportos- majd magán konstrukciót választottunk. Péter szaladgált fel-alá, egyáltalán nem egy száraz tananyag / óra volt. A videókat is imádom.

Nem 3-4 forrásból kell tanárt keresni, hanem egy nagyból, amivel úgy lehet együttműködni, ahogyan mi szeretnénk. Rugalmasak a tanárok – az anyaggal is, és az időbeosztással is, illetve egyéni igényekkel.

P: Összerakott know-how – standard, különbözőek az emberek, de ez nem jelenti azt, hogy mindenkinek gyökeresen máshogy kellene tanulni, ezt teljesen jól összeraktátok, én azt látom, hogy megvan, hogy mit fogunk csinálni, és ez mindenkinek egyszerűbb – nem felejtkezünk el dolgokról, nem maradnak ki dolgok, és ismétlések is vannak. És a másik, ami érdekes, az az, hogy működik, és ezt jó megtapasztalni. Megvan a számonkérés is, ami motiváló.

L: Rugalmasság, amit az évek során tapasztaltunk, mert az oktatás tényleg minden igényt kielégít, és emellé van egy felület, amin keresztül lehet menedzselni az egészet – Bogival. Nagyon jó a tanári állomány.

P: A Speak! névválasztás nagyon jó – tényleg rengeteget kell beszélni, tényleg beszédorientált – hiszen ahogy mondtam – olvasni előtte is tudott a társaság. Segít a vakon értésben, amikor az ügyfél telefonban és egyébként is az utcán-autóban van. És hát tényleg működik a módszer.

L: Az is előnyös, hogy ha valaki abbahagyja az órákat – ez céges szempontból nagyon fontos – nem nekünk kell menedzselni, nagyon jó a szervezési szolgáltatás, tudunk ütemezni, van kit hívni, és át tudjuk rendszerezni az órákat másik kollégához, ha kell.

A beszámoló során feltárult, hogy a Contum Kft. által kínált innovatív megoldások mögött nem csupán szakmai tudás, hanem kitartás, rugalmasság és az ügyfélközpontúság is áll.

Az interjúból kiderült, hogy a céges angolórák bevezetése komoly előrelépést jelentett a vállalat nemzetközi kapcsolatainak és üzleti lehetőségeinek terén. A Speak! Nyelviskola által nyújtott standard és hatékony, de közben rugalmas oktatási módszer pedig tökéletesen illeszkedett a Contum specifikus igényeihez és sikeréhez is hozzájárult.

Budai Boglárka
a Speak! Nyelviskola ügyfélszolgálati vezetője és tanára

Share This