Hogyan keress nyelviskolát? (ajándék csekklista)

Ha beütöd a Google keresősávjába azt a szót, hogy „nyelviskola”, 0,38 másodperc alatt 737 000 találatot dob fel Neked a rendszer.

Képkivágás

Angol nyelviskola esetében valamivel jobb a helyzet, hiszen „csak” 255 000 találatot listáz ki a keresőmotor. Szédítő, igaz?

De hogyan válaszd ki a megfelelő nyelviskolát ebből a hatalmas tömegből?

Milyen szempontokra kell odafigyelned, és egyáltalán, milyen szempontok vannak, amik alapján érdemes osztályoznod őket? Hogyan szúrhatod ki a kamut, és hozhatsz jó döntést, amikor 736 999 lehetőséged van arra, hogy mellényúlj?

A mai bejegyzés egy nyelviskola-választó csekklista lesz, ami alapján játszi könnyedséggel el tudod dönteni, hogy a sok versengő nyelviskola közül melyik a Neked való.

nyelviskola-valaszto-csekklista

NYELVISKOLA-VÁLASZTÓ CSEKKLISTA

 

  1. Megoldja a problémámat?

Ez talán mind közül a legfontosabb szempont. Amikor a különböző nyelviskolák weboldalain böngészel, akkor vesd össze a szolgáltatók ajánlatait a saját igényeiddel, vagyis azzal a problémával, amit meg szeretnél oldani az angoltanulással kapcsolatban.

Bizonytalannak érzed a nyelvtani alapjaidat? Keress olyan elméletorientált nyelviskolát, vagy tanfolyamot, ahol az igeidőkre, prepozíciókra fókuszálnak.

Nem mersz megszólalni angolul? Keress olyan beszédközpontú nyelviskolát, vagy tanfolyamot, ahol sok lehetőséged van a szóbeli gyakorlásra.

Fejleszteni szeretnéd az íráskészségedet? Keress olyan nyelviskolát, vagy tanfolyamot, ahol kifejezetten erre mennek rá.

Elmúlt 50, és szívesebben tanulnál angolul hasonló korúakkal? Keress a szenior korosztályra specializálódott nyelviskolát.

Miért keresnél „általános nyelvi képzést”, amikor célzott segítséget is kaphatsz a problémádra? A nyelvoktatási piac elég sokszínű – meg fogod találni azt az egy nyelviskolát, ahol kifejezetten a Te nyűgödön tudnak segíteni/igényeidre kínálnak megoldást.

  1. Komolytalanok kíméljenek!

Sok árulkodó jele lehet annak, ha egy nyelviskola komolytalan.

Néhány komolytalansági bűnjel, aminek a láttán fel kell, hogy villanjon a fejedben a vörös vészjelzés:

  • Nincs normális weboldala (gportal-szintű weblap nem weblap – aki ilyen igénytelen és nemtörődöm a potenciális ügyfeleivel, milyen lehet a diákjaival?);
  • Nincs feltüntetve cím, vagy telefonszám, vagy központi e-mail cím a weboldalon;
  • A honlap 2 éve hónapja frissült utoljára (bocsi, de ez az információs korszak);
  • Nincsenek –lehetőleg képpel, vagy teljes névvel vállalat– ügyfélvisszajelzések a weboldalon;
  • Nem fejti ki a honlapon, hogyan, milyen módszertannal tanít;
  • Nincs kép a csapatról, a tulajdonosokról, tanárokról, munkatársakról;
  • Nincs GYIK, vagyis gyakran ismételt kérdés oldal;
  • Nem tüntetik fel az óradíjat, vagy egyéb költségeket (ha vannak);
  • Nem tudsz egy beépített űrlapon, vagy e-mail címen érdeklődni a részletekről anélkül, hogy megadnád a személyes adataidat.
  • Nem mutatják meg a tanfolyamhoz, beiratkozáshoz vezető lépéseket.

Merj szigorú lenni az értékelésnél. Ha kettőnél több ponton sántít a honlap, akkor kuka, és keress tovább.

Tudod, kis túlzással 737 000 lehetőséged van 🙂

csekkold-le-nyelviskola

  1. Járj utána!

Ha a weboldal átment a szűrőn, érdemes lecsekkolni a közösségi médiában is az adott nyelviskolát.

Ezekre a szempontokra érdemes odafigyelni, amikor keresgélsz:

  • Van Facebook oldala?
  • Rendszeresen közöl tartalmakat az oldalon? (ebből tudod, hogy a Facebook-ot csak reklámcélokra, muszájból, vagy közösségépítésre, hasznos tartalmak megosztására, tanításra, hasznos információk átadására is használja)
  • Van Google + oldala?
  • Rendszeresen közöl tartalmakat az oldalon? (egy tipp: a nyelviskola Google+ profilján le tudod csekkolni, hogy vannak-e nyilvános értékelések, ami hasznos lehet)
  • Van Instagram profilja?
  • Az Instagramon megoszt magáról (a csapatról, az iskolai életről stb.) fényképeket, vagy csak a reklámjait tolja?
  • Vannak más social media felületei, ahol rendszeresen közöl tartalmakat? (pl. Twitter)

Ha látsz egy 15 ember által lájkolt Facebook oldalt, ahol az utolsó posztot 2015 februárjában rakták ki, akkor kezdj el gyanakodni, hogy itt valami nem stimmel.

A közösségi médiában való aktív jelenléttől persze nem lesznek jobb tanárok egy nyelviskolában, de képet alkothatsz arról, hogy az adott cég mennyire veszi komolyan a meglévő és reménybeli diákjait + saját magát.

A social media felületek mellett lecsekkolhatod a nyelviskolát a különböző fórumokon, vagy nyelvtanulós Facebook csoportokban is, de nem árt az óvatosság. Az anonim vélemények származhatnak a konkurenciától, vagy egy „mindig mindent jobban tudok”-típusú embertől is, ezért talán az ilyen felületek a legkevésbé megbízható információforrások.

  1. Szintfelmérő – ugye van?

A szintfelmérő kulcskérdés. Függetlenül attól, hogy milyen nyelvet szeretnél tanulni, mindig ki kell töltened egy szintfelmérőt, hogy tudd, pontosan honnan kell elkezdened a tanulást.

Ha egy nyelviskolában nincs, vagy nem kötelező kitöltened egyet, akkor szinte biztos, hogy rossz helyre, egy rossz szolgáltató közelébe tévedtél.

De az se mindegy, hogy milyen szintfelmérővel dolgozik egy nyelviskola.

Milyen a jó szintfelmérő? Erről már sokat írtunk (pl. itt, itt, itt, és itt is), de gyorsan összefoglalom a legfontosabb szempontokat:

  • Tűpontos, vagyis legalább 90%-os valószínűséggel megmutatja, hogy milyen szintről kell indulnod;
  • Van szóbeli és írásbeli része;
  • Nincs tippelgetés, karikázás;
  • Nem online;
  • A kiértékelést nem robotok, vagy megoldókulcsok, hanem képzett tanárok végzik.

szintfelmero-nyelviskola

  1. Bemutatóóra – a zsákbamacskagyilkos

Egy próbaóra, vagy bemutatóóra az „igazság pillanata” minden nyelviskola esetében. (A miénkről itt, itt és itt olvashatsz bővebben.)

Ha egy nyelviskola nem vállalja, hogy megmutatja, hogyan néz ki egy órája, és hogyan működik az általa választott módszer élesben, akkor felmerül a kérdés: miért?

Titkolnivalója van?

Nem bízik eléggé magában?

Vagy egyszerűen csak nem tartja fontosnak?

Bárhogy is legyen: gáz.

Miért nélkülözhetetlen a bemutatóóra?

Ha nem veszel lakást, vagy autót anélkül, hogy megnézted, vagy beleültél volna, akkor miért fizetnél ki 60-70-80 ezer forintot látatlanban egy tanfolyamra, amit nem láttál működés közben a saját szemeddel?

bemutatoora-nyelviskola

A bemutatóóra az az angoltanulásban, mint a menyasszonyi ruhapróba az esküvő előtt. Bármilyen jól mutat a katalógusban, bármilyen szépeket mondjanak róla mások, Neked kell felpróbálnod ahhoz, hogy biztos lehess abban, hogy jól választottál.

Most, hogy a csekklista végére értünk, már csak két dolgod van:

 

  1. Nyomtasd ki/mentsd le ezt a csekklistát, és amikor aktuálissá válik a tanulás, akkor szaladj rajta végig.
  2. Ha tetszett a lista, akkor oszd meg más nyelvtanulókkal is, hogy ők is jó döntést hozhassanak, amikor nyelviskolát választanak (az oldal alján találsz ehhez gombokat).

Köszi és használd egészséggel 🙂

Share This